• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • m o e

Yeah! Jag joggade 1,5 km på gymet idag. Hade lätt orkat det dubbla, men jag har inte varit på efterkontroll än. Men på måndag är det dags och ser allt bra ut så kommer jag våga öka. Det känns så bra att vara igång igen, men jag ser inte fram emot träninsvärken jag lär ha imorgon. Ja, av all styrketräning i maskinerna alltså. Löpbandet gav mig mest svett och lyckokänsla. :)

• Malvil
    m o e skrev 2012-02-22 20:06:42 följande:
    Yeah! Jag joggade 1,5 km på gymet idag. Hade lätt orkat det dubbla, men jag har inte varit på efterkontroll än. Men på måndag är det dags och ser allt bra ut så kommer jag våga öka. Det känns så bra att vara igång igen, men jag ser inte fram emot träninsvärken jag lär ha imorgon. Ja, av all styrketräning i maskinerna alltså. Löpbandet gav mig mest svett och lyckokänsla. :)
    Härligt Moe!!! Välkommen "tillbaka"
    - The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return
  • PerG
    Waimea skrev 2012-02-22 13:40:43 följande:
    PerG: Jag brukar försöka ligga på minst 8 km per pass, vill hellre springa fyra längre pass än fem-sex kortare, men jag springer så långt jag hinner på den tid jag har på mig. Ungefär. Tyvärr fattas de ordentliga långpassen den här vintern, i alla fall så här långt.

Du får komma in till stan och springa med mig i helgen. Om din svägerska nu inte bor i närheten av mig, jag bor i ett hus en mil öster om Växjö. 
    Jag tycker det är svårt att hitta "luckorna" i vardagen... På sistone har jag gett mig iväg en del kvällar när min fru lagt sig tidigt (före 22) så att jag kommer iväg absolut senast 22-22.15 nånstans så man hinner varva ner efteråt, men då passar det inte riktigt att springa några riktiga långpass om man inte vill vara ute halva natten... 

Visserligen bor svägerskan också nån mil öster om Växjö, men vet inte om jag skulle våga ge mig ut att springa med dig som är så mycket snabbare... ;)..  

Suck.. Har fått känningar i halsen på köpet också.. hoppas det är falskt alarm. Halva min avdelning på jobbet har varit hemma i influensa de senaste två veckorna och det går dessutom kräksjuka på barnens förskola...  uuh...
  • PerG

Gah... när man talar om "trollen"... fick kasta mig hem idag eftersom äldsta sonen kräktes på dagis...  Suck...  

• LaFontaine

5,5 kilometer på löpbandet till "Vänner" utan ljud. Det är egentligen pina men utan tid att träna när jag väl kommit hem och utan varma träningskläder på jobbet fanns inga andra alternativ. Skönt ändå att vara på gång igen, den här gången med "hel" och fixad rygg!

• Malvil

Per G: Uääk. Hoppas det blir begränsat och att du slipper.

La Fontaine: Håller tummarna för att du håller dig "hel" länge den här gången.

Själv gav jag mig på ett litet stegringspass på löpbandet idag. Tänkte att det kunde vara ett bra sätt att testa vad kroppen håller för. Efter uppvärmning startade jag första km på 7:30 och ökade sen farten med ca 20 sek per km. Tanken var att hålla på tills pulsen nådde 185 och det nåddes drygt halvvägs in på femte km, så jag sprang klart den och avslutade således med en km på 6:00.

Total tid för 5 km 33:35 - det hade jag aldrig trott när jag började lunka igen vid årsskiftet.
    Nu fortsätter jag att skynda långsamt och längtar efter utomhuspremiär. Skulle tro att det blir i mitten på mars när vi kommit hem från Egypten ...

- The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return
  • m o e

Malvil: Vad härligt att det går framåt så bra för dig igen. Det är tufft att ta sig tillbaka, men du verkar ha helt rätt inställning. Vad skönt det låter med värme i Egypten!

Svar på tråden Löpartråden 13