• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • LaFontaine
    isold2003 skrev 2012-02-26 18:43:48 följande:
    Jag måste också skryta lite Sitter på flygbussen på väg hem från Finland efter ett 100 km lopp där jag presterade en tid som kvalificerar mig till VM och som är fjärde bästa svenska damtid på distansen genom tiderna! Jag är så himla nöjd! Inte säkert att jag får åka till VM men jag har iaf bevisat för mig och SFIF att jag kan
    Du är helt enkelt grym!
  • Themis
    isold2003 skrev 2012-02-26 18:43:48 följande:
    Jag måste också skryta lite Sitter på flygbussen på väg hem från Finland efter ett 100 km lopp där jag presterade en tid som kvalificerar mig till VM och som är fjärde bästa svenska damtid på distansen genom tiderna! Jag är så himla nöjd! Inte säkert att jag får åka till VM men jag har iaf bevisat för mig och SFIF att jag kan
    Yowza! Fan-tastic!!

Ujuj, ni borde vara högvilt för en FL-intervju tycker jag.

Framförallt fattar jag inte hur ni hittar tiden att ligga ute i spåret, med jobb och allt man ska.
    If I'm reasonably nice, assume that you're reasonably intelligent. (Most of the time)
  • isold2003
    Themis skrev 2012-02-26 22:36:50 följande:
    Yowza! Fan-tastic!! Ujuj, ni borde vara högvilt för en FL-intervju tycker jag. Framförallt fattar jag inte hur ni hittar tiden att ligga ute i spåret, med jobb och allt man ska.
    If I'm reasonably nice, assume that you're reasonably intelligent. (Most of the time)

Transportlöpning till jobbet ett par ggr i veckan underlättar. Och tidiga långpass på helgerna. Och en massa pusslande plus iaf för min del rätt rejält med dåligt samvete!
  • Waimea
    isold2003 skrev 2012-02-26 23:07:07 följande:

Transportlöpning till jobbet ett par ggr i veckan underlättar. Och tidiga långpass på helgerna. Och en massa pusslande plus iaf för min del rätt rejält med dåligt samvete!

Det där dåliga samvetet känner jag igen..
  • Waimea
    Snöfrun skrev 2012-02-26 12:35:25 följande:
    Jag måste få kasta ut en fråga! Jag har träffat en gynekolog pga problem med bäckenbotten efter mina förlossningar och hon säger att kvinnor (i allmänhet) som har fött barn inte bör springa för att det är påfrestande för bäckenbotten. Hon har alltså rekommenderat mig och alla andra kvinnor som fött barn att aldrig mer springa. Jag är jätteledsen för jag älskar ju löpning! Vad har ni för åsikt och erfarenhet av detta alla ni som är mammor och löperskor? Jag kan tillägga att mitt yngsta barn är 1,5 år så det handlar inte om att börja träna tidigt efter förlossning utan gynekologen rekommenderar mig att träna t.ex. spinning eller simning istället för löpning för RESTEN AV LIVET!

Instämmer med Isold - känns det bra så spring! Jag sprang Lidingöloppet ett halvår efter att mitt andra barn fötts, nu var väl kanske inte det optimalt eller något att ta efter eftersom jag hade lite foglossning med tvåan, men min poäng är att du känner din kropp bäst, inte din gynekolog. Se till att stärka musklerna i bäckenbotten samtidigt, bara!
  • Malvil

Tjohoo! Första milen avakklarad (på band). Långsamt och fint (7:30-tempo) och kroppen hänger med. Toppade pulsen sista km på 178, och det är ju inga konstigheter för mig. Dock var den sista 1,5 km bra tunga i benen efter 12 km promenad och 25 km motionscykel igår så i morgon blir det en lugn promenad kompletterat med Pilates för att låta benen vila lite. Pilates är väldigt skön här och nu träning har jag kommit på. Skönt!!

- The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return
  • m o e

Snöfrun: Det är ju naturligtvis väldigt individuellt vad bäckenbotten klarar av, men att råda alla kvinnor generellt att sluta springa efter en graviditet, det låter heltalet och gammalmodigt. Däremot ska man ju vara försiktig direkt efter en förlossning, börja mjukt och vara duktig med knipövningar resten av livet för att slippa besvär.

• m o e

isold: Du är verkligen hur grym som helst och en stor inspirationskälla!!

Själv sprang jag för andra gången den här veckan idag, på löpbandet. Det funkar faktiskt! Konditionen är inte helt borta efter månaderna av värk och sjukskrivning. Men jag håller igen lite fortfarande, för att hinna stärka hela kroppen. I måndags blev det 12 min jogg och idag 15 min. Jag skulle kunna springa längre, vilket känns så kul, men jag ökar sakta. Jag är så glad att vara igång igen.

• PerG

Fantastiskt rolig dag idag!

Efter ovisshet i början på veckan pga sjukdom för min del så ordnade det upp sig och vi (två lag) körde våra 9 mil från Sälen till Mora på bättre tider än väntat i StafettVasan! Ena (mitt) lag på strax över 6 timmar och det andra på strax över 7 timmar...,

Efter avslutningsmiddag så sitter nu jag och en kollega och softar i Mora medans de andra åkt hem eftersom vi väntar på Söndagens Vasalopp!

Skriver en längre rapport när jag kommer hem eftersom det är så jobbigt att skriva i telefonen! ;)

Svar på tråden Löpartråden 13