Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Duktiga Isold! Härligt!
Tjohoo! Första milen avakklarad (på band). Långsamt och fint (7:30-tempo) och kroppen hänger med. Toppade pulsen sista km på 178, och det är ju inga konstigheter för mig. Dock var den sista 1,5 km bra tunga i benen efter 12 km promenad och 25 km motionscykel igår
så i morgon blir det en lugn promenad kompletterat med Pilates för att låta benen vila lite. Pilates är väldigt skön här och nu träning har jag kommit på. Skönt!!
Snöfrun: Det är ju naturligtvis väldigt individuellt vad bäckenbotten klarar av, men att råda alla kvinnor generellt att sluta springa efter en graviditet, det låter heltalet och gammalmodigt. Däremot ska man ju vara försiktig direkt efter en förlossning, börja mjukt och vara duktig med knipövningar resten av livet för att slippa besvär.
isold: Du är verkligen hur grym som helst och en stor inspirationskälla!!
Själv sprang jag för andra gången den här veckan idag, på löpbandet. Det funkar faktiskt! Konditionen är inte helt borta efter månaderna av värk och sjukskrivning. Men jag håller igen lite fortfarande, för att hinna stärka hela kroppen. I måndags blev det 12 min jogg och idag 15 min. Jag skulle kunna springa längre, vilket känns så kul, men jag ökar sakta. Jag är så glad att vara igång igen.
Fantastiskt rolig dag idag!
Efter ovisshet i början på veckan pga sjukdom för min del så ordnade det upp sig och vi (två lag) körde våra 9 mil från Sälen till Mora på bättre tider än väntat i StafettVasan! Ena (mitt) lag på strax över 6 timmar och det andra på strax över 7 timmar...,
Efter avslutningsmiddag så sitter nu jag och en kollega och softar i Mora medans de andra åkt hem eftersom vi väntar på Söndagens Vasalopp!
Skriver en längre rapport när jag kommer hem eftersom det är så jobbigt att skriva i telefonen! ;)