Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Jag måste få kasta ut en fråga! Jag har träffat en gynekolog pga problem med bäckenbotten efter mina förlossningar och hon säger att kvinnor (i allmänhet) som har fött barn inte bör springa för att det är påfrestande för bäckenbotten. Hon har alltså rekommenderat mig och alla andra kvinnor som fött barn att aldrig mer springa. Jag är jätteledsen för jag älskar ju löpning! Vad har ni för åsikt och erfarenhet av detta alla ni som är mammor och löperskor? Jag kan tillägga att mitt yngsta barn är 1,5 år så det handlar inte om att börja träna tidigt efter förlossning utan gynekologen rekommenderar mig att träna t.ex. spinning eller simning istället för löpning för RESTEN AV LIVET!
Jag måste också skryta lite
Sitter på flygbussen på väg hem från Finland efter ett 100 km lopp där jag presterade en tid som kvalificerar mig till VM och som är fjärde bästa svenska damtid på distansen genom tiderna! Jag är så himla nöjd! Inte säkert att jag får åka till VM men jag har iaf bevisat för mig och SFIF att jag kan
Moe, så roligt att se dig i tråden igen! Hoppas att du får klartecken så att du kan öka på löpningen i lagom takt. Malvil, du är så klok! Bra upptrappning låter det som. LaFontaine, skönt att ryggen är bättre. Och alla kilometrar, även de framför stum tv, gör gott för själen
Per, hoppas du slipper magsjuka! Och att barnen kryar på sig snabbt.