• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • isold2003

Waimea, härligt! Det var dags att nå det där målet, jag tycker att jag har hört talas om det ett tag Det vore kul att prova din runda tillsammans med dig någon gång. Får se om vi passerar någonting på semestern. Kattstugan, trist att du blev sjuk! Fina intervalltider, speciellt när det inte kändes särskilt jobbigt.. Själv sliter jag rätt hårt i den farten Jag har iaf köpt en startplats till Sthlm maraton av en klubbkompis som fått förhinder så nu blir det upp till bevis på lördag. Hoppas att jag hinner bli helt frisk bara. Jag provsprang i fredags men fick ont i halsen igen igår. Testar en runda igen ikväll.

• isold2003

Det blev en lite längre testrunda än jag hade tänkt men jag behövde komma hemifrån. 21 km senare känns det väl litegrann i halsen men inte farligt. Jag hoppas vara helt frisk imorgon!

• Zezzan

Heja heja vad duktiga ni är  

Jag har skickat ut maken på cykeltur för att kolla upp en runda jag fått höra om Grymt trist att srpinga samma lika varje gång och bara här i området 

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • PerG
    Zezzan skrev 2012-05-27 22:13:48 följande:
    Heja heja vad duktiga ni är  

Jag har skickat ut maken på cykeltur för att kolla upp en runda jag fått höra om Grymt trist att srpinga samma lika varje gång och bara här i området 
    Haha, så han får fixa rekandet! ;)... Innan jag skaffade GPS-klocka (och då jag hade en värdelös telefon som inte kunde ha runkeeper etc) så satt jag med funbeat:s karta och testade att mäta upp en massa rundor (jag ville ha en som var 5km, en 7.5km och en 10km) och sen memorerade jag allt och sprang den. Annars hade jag ju ingen koll på hur långt (och därmed hur snabbt) jag sprang! ;)... 

I dagsläget brukar jag oftast variera med dessa 3 olika rundor när jag är ute och springer beroende på hur långt jag vill springa. Sen har jag en "runda" på 17-19km (beroende på några vägval) där jag i princip springer Göteborgsvarvsbanan, men den springer jag inte så jätteofta. 
  • PerG

Var nyss ute på sista försöket (tror jag) på vår 5km-tävling som tar slut på torsdag (eftersom jag ska springa maran på lördag känns det dumt med fler försök)!

Jag fick höra från tjejen som ligger 2:a (hon som jag slog 2 timmar efter hon slog min gamla tid) att hon hade åsikter om min bana som jag springer eftersom den börjar med lätt utförslöpning (det kan jag väl hålla med om att det ger mig en fördel men jag har inte så mycket val eftersom jag bor på en höjd) så jag beslutade mig helt enkelt för att testa hennes bana!

Så jag cyklade iväg för en liten stund sedan och sprang den på 21:43, vilket är 3 sekunder snabbare än hennes tid på den banan, så nu har jag bevisat dubbelt upp att jag är värdig förstaplatsen (än så länge då)! ;)

• isold2003

Per G, det låter som en seriös jobbtävling

• Zezzan

Fasiken vad kul med en sån jobbtävling. På mitt jobb är det jag och en till som typ hetsar varandra att anmäla oss till en massa olika lopp

Ja maken får rena. Problemet är att han alltid kommer hem och säger nej den vägen går inte den är för bla bla bla
    Jag vill oxå ha vägar som är typ de du har Per. Kruxet är att jag bara springer runt nu och då är det så himla lätt att känna sig sliten när man kommer förbi huset igen och då svänga av för att komma hem tidigare än planerat. Måste fixa en bana som går längre bort så jag blir tvungen att springa för att komma hem igen

• PerG
    isold2003 skrev 2012-05-28 06:43:21 följande:
    Per G, det låter som en seriös jobbtävling
    Det är inte tävlingen som är seriös, det är deltagarna som är det! ;)... 

Det är faktiskt väldigt kul och motiverande för många oavsett nivån man är på. Syftet är att få oss att röra på oss så vi har en stor huvudtävling som är team-baserad (om 4 deltagare) där det team som förbränner mest kcal vinner (det är Endomondo's uträkningar som gäller). Och sen har vi haft några deltävlingar och de är utformade så att det ska bli lite variationer. Helst ska inte samma person/team vinna alla deltävlingar utan alla ska kunna ha en rimlig chans på något sätt i någon av deltävlingarna även fast man inte är träningsnörd.

Vi har haft "träningstävlingar" tidigare på jobbet med olika upplägg och poängsystem genom åren, men det här är den överlägset bästa och mest motiverande! Tror faktiskt att många har tränat betydligt mer än de skulle gjort utan tävlingen!
  • Zezzan
    PerG skrev 2012-05-28 09:20:40 följande:
    Det är inte tävlingen som är seriös, det är deltagarna som är det! ;)... 

Det är faktiskt väldigt kul och motiverande för många oavsett nivån man är på. Syftet är att få oss att röra på oss så vi har en stor huvudtävling som är team-baserad (om 4 deltagare) där det team som förbränner mest kcal vinner (det är Endomondo's uträkningar som gäller). Och sen har vi haft några deltävlingar och de är utformade så att det ska bli lite variationer. Helst ska inte samma person/team vinna alla deltävlingar utan alla ska kunna ha en rimlig chans på något sätt i någon av deltävlingarna även fast man inte är träningsnörd.

Vi har haft "träningstävlingar" tidigare på jobbet med olika upplägg och poängsystem genom åren, men det här är den överlägset bästa och mest motiverande! Tror faktiskt att många har tränat betydligt mer än de skulle gjort utan tävlingen!
    Super bra initiativ tycker jag. Sånt där hjälper ju helt klart till att få folk att röra på sig och på så vis minska sjukdommar och liknande. 

Jag begav mig ut på en del av n runda som maken förkastat. Den var ok men rätt trist. Men i vilket fall som helst var det bättre än de jag alltid springer som jag är totalt less på 6.5km blev det och denna gång kände jag mig pigg i jämförelse mot de rundor jag var på förra veckor då jag kände mig mer eller mindre DÖD och fick släpa mig fram och till och med avbryta.  
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
Svar på tråden Löpartråden 13