Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Förmodligen helt fel skor som jag bara köpte på stadium. Var förbi löplabbet och fick ett par som passar till mitt löpsteg, men kan ju knappt springa som det är just nu. Blandat underlag, skog och asfalt. Löpte 3 km varannan dag och stretchade ordentligt efteråt. Kan väl vara överansträngt med en kombo av fel skor och att jag aldrig rört mig så mycket sen jag var barn..
Hej alla!
Laddar inför Sthlm nu - var ute på en tvåmilarunda i söndags, sjukt vackert ute, nästan på din svägerskas gata, Per G.Hur som helst, det var nog den finaste runda jag sprungit på länge, grusväg, öppna fält, vyer ut över insjöar - det är härligt med sommar! Dessutom gick det fort och kändes bra, höll 5.06-tempo (klockan urladdad så jag fick plotta rundan på jogg.se - apropå att veta hur långt man springer) och det var bara skönt. Kanske, kanske ska det gå att springa på sub 3.30..
Ikväll blir det 200:ingar för att få lite fart i benen, jättekul! Tänkte jogga en kortare runda på torsdag, sedan bär det av till Sthlm. Har ju lyckats med bedriften att be att få gå tidigare min första dag på nya jobbet. Vad gör man inte för sin sport?
Jag är jättepeppad inför sthlm nu, positiv känsla och lite nervositet. Det är bra, det bådar gott, jag är verkligen sugen.
Stjärnflocka: Hur gick det med löprundan?
Bdknapp: Det är jättesvårt att säga, men du ska inte behöva få ont. Kanske testa att växla mer mellan gå-springa-gå för att låta ledband och muskler vänja sig vid belastningen innan du springer hela rundan? Kondisen brukar komma snabbt, men resten av kroppen tar längre tid på sig att vänja sig vid tyngre belastning.
Tanken var att jag skulle springa vårruset ikväll men en mensvärk deluxe verkar sätta p för planerna. Blä vad trist
Är det alltså en bra idé att köra snabbpass idag? Min tid på 5km blev slagen igår av en kille på jobbet och jag tänkte nog egentligen inte försöka återta platsen pga sthlm, men det kanske vore bra menar du? ;)...
Hans 5km på 21:10 är dock en snabb tid så jag vet inte ens om jag kommer lyckas om jag skulle få för mig att försöka... ;)
Här känns det bra inför helgen, men har haft småkänningar av segt i halsen... Inget ont och inte slemmigt direkt... Det kanske är tävlingshypokondrin i vanlig ordning... ;)
Oavsett ser jag fram emot det! Är lite nervös och spänd inför det fast ändå inte på samma gång... ;).. Mitt mål på 4 timmar är ju inte blodigt allvar eftersom det är första gången... Huvudsaken är att klara distansen!
Att klara ett marathon är ju ascoolt. Spelar ingen roll om det skulle ta 6 timmar så länge man fullförst är man grymt duktig enligt mig.
Jag kör Oslo halvmara i sept och målet är att genomföra. Visst hade det varit kul att grejja det under 2 timmar men nej målet är att genomföra
Vad tråkigt LaFontaine
Jag tog mig ut på min runda, födelsedagskaoset finns ju kvar
Andningen kändes jättebra, jag tror att jag hade kunnat springa ännu längre om det bara var flåset som det hängde på, men benen kändes tunga, så 60 minuter räckte gott och väl.
Skam den som ger sig! Lite (?) tabletter senare och en annan är på benen. Kanske inte i huvudet men, hej, jag springer väl med benen
Vad duktiga ni är. heja heja
Någon här som testat något av jogg.se träningsprogram? Fungerade det bra?
ops råkade visst bli anmäld till jentebølgen nästa torsdag. Jag är såååå kass på att springa 5km. Jag springer 5km i samma tempo som jag springer 1 mil :-S Hur laddar jag nu inför detta lopp?