Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Jag gråter så tårarna sprutar när jagade det. Men samtidigt klarar jag inte av att hålla mig för skratt. Impad minst sagt
Här har vi en som tappat löparglädjen helt under helgen. Ställde väckarklockan tidigt i fredags för att springa en mil på runt 50-55min efter 1km kände jag att jag inte fixade. För lite sömn och ont i höfterna. Packade ner löparskorna och åkte till Göteborg och hoppades på att susa fram på gatorna där men det blev det inget av. Har känt mig stel och trött i kroppen och inte alls sugen. Blev 3km på ett löpband för maken ville till gymmet, stod mest där och kände mig uttråkad. Långa promenader har det blivit så lite motion har jag fått ändå. Så det blir till att stryka 2 pass i programmet och försöka hitta tillbaka på måndag. Funderar på att köra en mil mysjogg i morgon och strunta helt i tiden. Känner fortfarande av höfterna lite. Mest när jag suttit still länge (som den långa bilresan) och sedan ska resa mig upp och gå. Lite pressad känner jag mig nu när det bara är 8 veckor kvar till halvmaran. Nästa helg har jag långdistans pass, och sist slet det på kroppen.
Det känns nog bättre snart! Man får ju lite dippar då och då...
Jag är tvärtom inne i värsta flowet. Har hunnit med 7 pass den här veckan (eller ja, 5 om man räknar passen med frugan som uppvärmning inför passen jag körde efteråt). Har tänkt växla upp och köra 4-5 pass/vecka fram till Lidingöloppet.. Får se om det funkar även när semestern är slut...;)
Hade egentligen tänkt ta ett pass till idag efter nattning av barn, med dopp i sjön efteråt men jag fick inte ihop logistiken riktigt. Får kanske packa löparskorna när vi åker en liten tvådagarstur till Stockholm och springa imorgon istället... ;)
Längtar hela tiden att få hoppa i skorna och springa! ;)... Intervallpass och lugna löprundor is the shit! ;)
Ja,hoppas ni får tillbaka glädjen i löpningen snart, pepp pepp! Ursäkta tjatet om mitt knä,men nu har jag varit ute och kännt efter,det gick BRA! Jag är så lycklig! Tog "bara" en 5km,skogsrunda med lite fartlek. När jag kom hem ville jag bara iväg igen
, var knappt trött alls,kroppen kändes pigg och stark efter vilan i 4 dar och jösses vad det ökar motivationen för mig att springa igen.
PerG: Härligt att ha hittat in i flytet och att du längtar..
Jag har fått min lånecykel servad så jag var ute på en tremilarunda efter att ha somnat barnen igår. Är ju grymt kul att bryta av och träna andra saker emellanåt. Benen var lite småsega efter långpasset dagen innan, men det lossnade efter halva rundan.
Idag blir det supramax-intervaller, tror jag. 7-8 repetitioner av 30 sek max följt av ca 3 min vila. Ska visst vara the shit när det gäller att få upp farten, enligt klubbens idrottsadjunkt.
Ha en fin dag!
Det där låter precis som Jack Daniels "Repetition training"... ;).. Då ska man köra stenhårt (98-100% av HRmax tror jag det var) i en kort stund (mindre än 2 minuter) och sedan "full recovery" innan nästa påbörjas.. Just för att träna på att öka farten...