Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Vi flyger till Mallorca på fredag. Eftersom vi ska vara borta i två veckor tänker jag försöka springa under tiden. Kanske inga långpass direkt, men någon runda före frukost hoppas jag på att det kan bli. Är lite skraj för att springa i värmen, men har kollat gymmet på hotellet och de öppnar 6.30 och stänger kl 22.
Woho! Hemma efter två veckor hos svärföräldrarna! En avi från posten med mina nya skor låg i lådan men utlämningsstället var stängt när vi kom hem...
Konstaterade att vågen visar +2kg!? Gah! Svärmor brukar klaga på sin vikt och det är inte konstigt med tanke på hur få måltider de äter (bara frukost och middag med en tunn lunch, om ens någon lunch alls) med alldeles för mycket fika, glass, godis och choklad. Lägg till allt vin och sånt dessutom! ;)
11 km blev det innan magen och blåsor stoppade mig. Men jag sitter nu här med trötta ben. Tror faktiskt att 21km hade blivit för långt just nu. men men tur att man kan ändra sig
känns nice just nu iallafall
Hoppas hinna med ett pass till innan Turkiet
Nu har jag hämtat mina nya skor! Är på lekplatsen med barnen och "går in" dem..,, får se om jag hinner ta en löptur med dem ikväll!
Än så länge känns de bra, men jag inser att jag är förälskad i mina minimalisttävlingsskor som jag köpte senast innan! Mitt löpsteg verkar klara av odämpade skor ganska bra, men de är ju inte så tåliga by design så jag kanske får köpa ett par minimalistträningsskor också... Och ett par trailskor.. Och ett par... osv.. ;)
Var ute och provade de nya skorna på en 5km runda! Körde en jobbig och backig runda. Var meningen att köra i lugnt tempo, men det gick så bra när jag kom igång att jag gick loss och körde hårt istället.. Satte på pulsbandet innan också (borde nog ha det oftare) och jag var nog uppe och touchade i närheten av min maxpuls ett par gånger! ;)
Har lite ont i ena foten som jag haft några dagar... Kändes bra före jag sprang och under rundan också... Får nog vila några dagar så det inte blir värre!