Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Blev 9 lugna km i en underbar sommarkväll iförrgår,löpning när den är som bäst enligt mig! I kväll blir det kuperad terräng. Har inte kännt mer i knät,skönt,så jag vill ta en längre tur snart. Men måste skynda långsamt så senor och diverse hänger med. Vill inte sabba 12 km loppet i sept. Har börjat styrketräna 2 ggr i v för ett tag sen och det känns som det redan börjat ge resultat
Här är det förkylt och springs inget alls. Nu har jag i alla fall inte ont i halsen men eftersom varje liten ansträngning framkallar slemklumpar från halsen väntar jag ett litet tag till.
Ja, Endomondo har det i betalversionen!
Dagen bjöd på 14 varma kilometrar i ett 26 grader varmt sommarstockholm. Sista kilometern (som gick på kullersten och i motvind) var som att dra en åsna ur ett lerigt dike. Nåväl. 14 km är 14 km. Jag tänker också att de tunga benen kan bero på:
1) min veckolånga löparhiatus mellan 20-26 juli
2) gassande sol och 26 grader
3) en relativt tung träningsvecka i benen (7 km, varav 3 snabbdistans i 5:10-5:20-tempo + 35 min styrketräning o torsdags och 5 km varav 2 backintervaller i går)
Jag har inte laddat över loppet från min garmin ännu, så jag vet inte hur snabbt eller långsamt det gick i början resp slutet, men hela rundan var relativt tung pga värmen. En löprunda i vår vackra huvudstad är dock alltid njutbar.
Runkeeper har intervallfunktion i gratis versionen. MEN varken på endomondo eller runkeeper kan man se tiderna på de inviduella intervallerna. Man får endast fram en sammanlagd tid och samma sak med tempo.
Jag har fortf inte kommit in i det ela igen. Nu har jag varit utanför så länge så det är jobbigt igen. Sen åker vi på semester på onsdag och jag tror att det är därför jag tänker attdet kvittar.
Har en liten plan att klara 21 km imorgon. Tänkte typ springa 2 km, gå 1 km, springa 2km, gå 1 osv tills jag kommit runt 21 km. Vad tror ni om det?