• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Zezzan

3km avklarade. Låg i en betydligt mycket högre fart än vad jag brukar på mina distanspass. Låg mer i min intervallfart. Hmm då borde man kunna kalla det tempopass va?

Nu är det dusch och sista pack. Kl 18 lyfter planet mot Turkiet 

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Themis

Unstoppable!

Eller så var känslan idag i alla fall. Tillbaka i marsformen på halvmilen, 20 minuter ellips och sen 4 km till blandat 5%-lut/PW/jogg/sprint och jag ville inte sluta.

*studs studs studs*

Känner för att gå Skåneleden i morron eller nåt...

För övrigt anser jag att anonyma i trådar om harmlösa ämnen bör ignoreras.
  • Riotflickan
    Themis skrev 2012-08-01 11:34:22 följande:
    Unstoppable! Eller så var känslan idag i alla fall. Tillbaka i marsformen på halvmilen, 20 minuter ellips och sen 4 km till blandat 5%-lut/PW/jogg/sprint och jag ville inte sluta. *studs studs studs* Känner för att gå Skåneleden i morron eller nåt...

Skicka lite studs hitåt, vettja! Hemma från ett tuuungt intervallpass om totalt 5 km. Superteåkigt och superjobbigt och ändå ganska långsamt. Bläk! Nya friska tag nästa gång!
  • Jespis

Intervallpass idag - och med min nya Garmin 610 är det ju både roligt och enkelt! Nu blir det nog inget mer pass före Mallorca, men jag håller tummarna för att jag tar mig ut där några gånger!

• Zezzan

Sitter på flygplatsen och väntar på att flyget ska gå. Något måste man läsa på semestern. Born to run föll valet på då jag stod i bokbutiken

• Riotflickan
    Zezzan skrev 2012-08-01 16:51:48 följande:
    Sitter på flygplatsen och väntar på att flyget ska gå. Något måste man läsa på semestern. Born to run föll valet på då jag stod i bokbutiken

Najs! Recension sen!?
  • LaFontaine
    Themis skrev 2012-08-01 11:34:22 följande:
    Unstoppable!

Eller så var känslan idag i alla fall. Tillbaka i marsformen på halvmilen, 20 minuter ellips och sen 4 km till blandat 5%-lut/PW/jogg/sprint och jag ville inte sluta.

*studs studs studs*

Känner för att gå Skåneleden i morron eller nåt...
    Släng hit lite av det där hit tack!

Efter två, jag upprepar, två (2), kilometer tvärdog jag. Tydligen inte frisk i luftrören ännu (och med alldeles för lite mat i magen) eftersom det nu värker i de övre luftrören.

Nya tag imorgon helt enkelt! 
  • änglabitch
    Zezzan skrev 2012-08-01 16:51:48 följande:

Då kanske du blir såld på barfotalöpning sen har hört man kan bli det av den boken. Jag har nyss börjat läsa "Löpträning" av Håkan Jörgensen tror jag han hette-himla bra! Har sprungit intervaller idag,1000,800,600,400,200x1, märks att jag inte är van vid det,tog ut mig fullständigt på första tusingen och klara knappt av resten,trodde jag skulle,spy,dö och skita på mig på en gång,,,, bläääää vad jobbigt det var,men då vet jag det. Får köra ett annat upplägg nästa gång.
  • Themis
    Riotflickan skrev 2012-08-01 14:53:54 följande:
    Skicka lite studs hitåt, vettja! Hemma från ett tuuungt intervallpass om totalt 5 km. Superteåkigt och superjobbigt och ändå ganska långsamt. Bläk! Nya friska tag nästa gång!
    Men då kan det ju bara bli bättre nästa gång! Jag har lågsniffat mig upp till den här träningen, har varit segt länge. Och så plötsligt bara lossnar det och man behöver en liten nerpulsning på femman istället för 3-4.
  • Themis
    LaFontaine skrev 2012-08-01 17:14:15 följande:
    Släng hit lite av det där hit tack!

Efter två, jag upprepar, två (2), kilometer tvärdog jag. Tydligen inte frisk i luftrören ännu (och med alldeles för lite mat i magen) eftersom det nu värker i de övre luftrören.

Nya tag imorgon helt enkelt! 
    Aj, var rädd om luftrören! Jag har haft problem med sånt på vintern de senaste 3-4 åren och det är allt annat än roligt när det sitter i veckovis.

Just nu är mina lungor helt med på banan, jag har mer att ge, men jag vågar inte öka steglängden/tempot för då strular nervklämningen till det fortare. Det är som att det inflammeras/sticker runt svanskotan och nervbanan till högerbenet påverkas av det. Ju längre steg desto högre risk. Men långsamt börjar det ta allt längre tid innan jag känner av det.
Svar på tråden Löpartråden 13