Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Jespis jag håller tummarna.
PerG: Den boken har jag inte läst.. *nyfiken*
Jag brukar välja lite vad jag är sugen på, backe, korta, långa eller stegar och så kör jag på en bana som känns bra. Mina absoluta hatkärlekintervaller är tusingar, dvs 1000 meter, de behövs för att få upp farten på längre distanser.
Jag är inte så vetenskaplig av mig när det gäller tempo utan försöker, åtminstone teoretiskt sett, gå ut lugnt och öka och lägga mig på en känsla av tungt men med utrymme kvar.. Springer jag korta intervaller, dvs 200-ingar och kortare är det bara att mosa på allt jag orkar
Brukar ligga någonstans mellan 3.45 och 4.30 beroende på vilken typ av intervaller jag springer. Det går alltid lite fortare när jag har lite sällskap, är nog dålig på att plåga mig själv på egen hand.
Det blev långpass idag ändå. Stack iväg utan vätskebältet och tänkte jogga lite för att mest se hur det kändes. Nu står jag här, 16 km senare, och tycker att det känns helt ok. 5:43-tempo och jag mår i alla fall inte sämre än innan!
Idag blev det ett fartpass!
12x200m i "R-fart" med 2 minuters gåvila.. Det skulle ha varit 3:55min/km för mig, men det blev visst 3:20min/km i snitt istället. GPS-klockan var seg att uppdatera momentanhastigheten så jag sprang visst för fort.... ;)
Nästa gång jag har ett sånt där sjukt jobbigt pass som jag knappt klarar att genomföra så ska jag tänka på denna video. Då kanske jag kan pressa mig liiiite till -)
Usch, jag börjar nästan gråta när jag ser det där... Gör ju ont att se!