Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Löparmamman: Ajaj, det där låter inte bra. Det brukar krävas vila oavsett vad som är fel..
Jag cyklade in till stan idag, 10 km. Sedan körde jag och en kompis uppjogg och 7x30 sek intervaller med 2,30 i vila mellan. Låter kanske lätt och behagligt, men intervallerna skulle maxas. Jag låg på tempo mellan 2.55 - 3.05 min/km (men så sprang jag kanske 150 meter) och lär vakna med träningsvärk i morgon. Skitroligt, men oj vilket flås!!! Det här måste jag bara göra om igen.
Sedan avslutade jag med nedjogg och långa vägen hem på cykel, 20 km. Härlig träningseftermiddag!
Zezzan: Håll ut! Rätt vad det är har du motivationen igen, även om det känns svintrögt.
Okej. Idag när jag vaknade så såg vädret såååå tråkigt ut. Total mulet, grått och det blåser så in i pipsvängen. Jag drog efter mycket övertalning av mig själv på mig springkläderna och begav mig ut. Jag sa åt mig själv att springa låååångsamt nästan gå tempo. Minst 2 km skulle avklaras. När jag var på 3km och det kändes helt ok så övervägde jag att svänga höger i en korsning. Då hade jag kunnat springa långt om jag ville det. Men jag sa till mig själv att det är bättre och ta en kortare pass idag och sedan återfå motivationen. Så jag svängde vänster och sprang de 2 km hem. 5km avklarade. Det gick sakta 30.23. Men det var skönt och gav mersmak. Hoppas nu mersmaken håller i sig
När jag kollade brevlådan EFTER dagens pass så hade jag fått min shakc absorber run från ebay. drog på mig den direkt och provhoppade lite här hemma. Tror den kommer fungera ganska bra på mig. Ska helt klart testa den på nästa tur. jippi ytterligare motivation för att bege mig ut igen
Den är i vilket fall som helst super skön på
Efter 3 dagar hos föräldrarna med endast stavgångspromenad som träning, vaknade jag igår morse dyng förkyld, Ont i halsen, febrig och helt slut. Får inte, har ju tävling på lördag! Blir vila fram tills dess och hoppas på att inte ha sabbat allt för mycket av formen :/
Tog aldrig med löparskorna till Stockholm, men det gör inget eftersom jag har fått en träningsdos ändå! Vi har gått och gått och gått och jag fick äran att bära all packning + att ha barn på axlarna då och då (både mina egna och brorsans barn ;)... Så när vi kom tillbaka efter Skansen och Junibacken och allt vi gjort så hade jag ändå inte orkat med någon löparrunda!.
Vi åker tillbaka till svärföräldrarna imorgon bitti och då kanske jag tar en kort löptur på eftermiddagen med några intervaller och avslutar med ett dopp i sjön! ;)... I helgen åker vi tillbaka hem till Göteborg och då hoppas jag kunna ta en riktig långrunda på 2 mil eller liknande...
nån här som har löparband hemma till rimligt pris? mitt har just gått sönder och eftersom jag är helt beroende så måste jag ha nytt fort. men vad ska jag köpa för nåt? inte tokdyrt heller!