Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Jag har ordinerat mig själv några dagars vila.. :(.. Foten har krånglat lite ett litet tag så jag får låta den bli helt bra innan jag ger mig ut igen. Synd när man har riktigt mycket lust att löpträna... :(
Förhoppningsvis är det bara en överansträngning...
Jag vill bara ge lite livstecken ifrån mig
Följer er med viss avundsjuka! Den 19 september är det planerat att lillen i magen ska komma ut, sedan hoppas jag på snabb läkning (ska snittas) så jag kan börja springa så smått. Har köpt ett löpband så jag kan börja gå/springa när tillfälle ges (har två små barn sedan tidigare också) men åååh vad jag längtar efter en mil i terrängen!
PerG: Näeh, fy så trist, du som är inne i värsta flytet.. Och vad med prylar du köpt! Hoppas du kommer tillbaks snart!!
Apropå prylar så blev jag med ett par Salomon Speedcross 3 häromdagen, en löparkompis som köpt fel storlek. Ska testa dem vid tillfälle, har inte varit så sugen på trail, för varmt i skogen. Har annars ett par Asics Racer som jag älskar att springa fort med, men jag pronerar och har mitt korta vänsterben så jag vågar inte springa för mkt i dem. Lätt att skada sig.
Tida: Mysigt med bebis...Lite avis..
Jag körde ett rejält intervallpass i måndags, 20 x 350 m på min slingriga skogsväg. Fantastisk solnedgång och sval och fin skog, underbart! Uppför åt ena hållet, nedför åt andra, sandigt, lerigt, stenar och kottar, fick verkligen lyfta på benen. Har kört 12 intervaller som mest tidigare, så det här var pers eller vad man ska säga. Tappade i fart, började i 4,02/3,47- tempo (första tiden uppför, andra tiden utför) och avslutade med 4,27 /4,07 min/km, men insåg att mina sista tider var ungefär som mina bästa tider när jag körde slingan för ett par månader sedan. Nåt har nog hänt! Körde lång upp- och nedjogg så jag fick ihop 15 km totalt.
Idag körde jag ett CXworx-pass inne i stan och passade på att springa dit eftersom jag hade hämtning efteråt. Det var bara 12 km från mig till centrum, inte farligt alls. Varmt och eländigt, dock, så det var lite slitigt, men hygglig fart.
Går in på mina sista skälvande semesterdagar, sedan blir det in i ekorrhjulet igen.
Wohooo! Klarade milen. 1:09 är inte jättefort, men för mej var det en vitig milstolpe och ett bevis på att jag kommer att klara Midnattsloppet om 2 veckor. Yippiyahooo!
Kommer nog inte bli någon löprunda här i Turkiet. Varmt varmt varmt! Men underbart.
Vad gulliga ni är! Känns kul att det går framåt!