• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Waimea

PerG: Ähum.. Jag har väl 4 par som jag springer i nu. Ja, och så trailskorna. Och ett par som alldeles snart ska kasseras. 

• stjärnflocka

Finns ännu en kortare bana i samma stil som Axa fjällmarathon? Jag vet att jag läst om det någon gång och blev sugen på att springa den. Jag har för mig att den var 13-15 km någonting och jag har inte ens sprungit milen på platt mark ännu... Fick börja om lite här efter en massa sjukdomar och späckat semesterschema, så jag funderar på att släppa programmet mot milen ett tag och bara springa på lust och känsla så att säga. Igår blev första passet på över en månad(!) Så då körde jag lite intervaller för första gången Det var roligt!

• PerG

Jepp, finns en kortare variant på 13km som startar och går i mål på samma punkt. vertex.cx/Fjallmaraton/files/Banbeskrivning_Korta%20banan.pdf

Om du varit sjuk och vilat ett tag är det nog klokt att backa tillbaka ett snäpp. Kör nån vecka eller två med lätt löpning som du tycker känns behagligt så kan du nog snart starta upp programmet igen där du slutade senast...

stjärnflocka skrev 2012-08-09 22:27:47 följande:
    Finns ännu en kortare bana i samma stil som Axa fjällmarathon? Jag vet att jag läst om det någon gång och blev sugen på att springa den. Jag har för mig att den var 13-15 km någonting och jag har inte ens sprungit milen på platt mark ännu... Fick börja om lite här efter en massa sjukdomar och späckat semesterschema, så jag funderar på att släppa programmet mot milen ett tag och bara springa på lust och känsla så att säga. Igår blev första passet på över en månad(!) Så då körde jag lite intervaller för första gången Det var roligt!

• PerG

Vem var prylgalen sa du? ;)..

Har funderat på Salomonskorna du har och även Inov-8 x-talon 212, men jag tror att Icebug Anima Bugrip kan vara just den skon jag söker... Hmm... Svårt...

Waimea skrev 2012-08-09 20:54:27 följande:
    PerG: Ähum.. Jag har väl 4 par som jag springer i nu. Ja, och så trailskorna. Och ett par som alldeles snart ska kasseras. 

• Zezzan

Någon här som funderat på tough mudder då de kommer till Sverige under 2013?

• StilaM
    Zezzan skrev 2012-08-09 22:53:57 följande:
    Någon här som funderat på tough mudder då de kommer till Sverige under 2013?

Nope. Gillar inte lera och kladd.

Mitt självförtroende har ju fått sig några törnar på sistone, då löppass inte gått som planerat. Igår var det dags för tusingar. 4*1000 i 5:20-fart föreskrev programmet. Med huvudet fyllt av tvivel gav jag mig ut. Men hepp! Fyra tusingar sprangs i 5:00-5:15 tempo - och jag var inte ens helt slut efter sista.

Detta var första kvällspasset (jag sprang vid nio) på länge, och jag tänker att jag kanske inte tillmätit värmen tillräckligt mycket vikt de senaste veckorna. Samtliga tre usla pass har ju haft som gemensam nämnare att det varit 24-27 grader.

Nåväl, det känns bra med någon form av styrkebesked - nästa vecka midnattslöper jag.       
  • Waimea

Heja Stila!!! Vad roligt att det gick så bra för dig. Jag tappar mycket när det är för varmt, så det kan säkert ha ställt till det för mig. I morse var det typ 10 grader, och det är såå ljuvligt att springa i svalkan jämfört med i 25 grader.

PerG: Jag tycker nog ändå att du spelar i en annan division. Jag har ju inte ens några Icebug:s.

Den här veckan har jag sprungit på morgnarna, tillbaks på jobbet som jag är, och så har jag tränat lite annat. Har känt mig lite trött i benen.  Måndagen var vilodag, i tisdags blev det dryga 17 km, onsdagen bjussade på en skogspowerwalk med kantarellplock, igår körde jag spinning och CXworx och idag på morgonen har jag sprungit en mil, och glädjande nog var tröttheten som bortblåst. Det är så bra, vi har dusch på jobbet så det är bara att ta sig hit träningsklädd, dumpa grejerna och sticka iväg. Dessutom har vi en friskvårdstimme att ta ut närsomhelst under veckan.

• Zezzan

Idag ska jag springa för första gången efter semestern. Känns motigt men samtidigt längtar jag. Tänkte bara ta ren kortare lugn runda för att komma igång. 
    Tyvärr måste maken till jobbet nu så jag är ensam med ungarna på förmiddagen. Jag brukar ha absolut lättast att peppa mig själv så jag tar mig ut just på morgonen.

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Themis

Ledig fredag- lite mer tid på lilla löpbandet.

5 + 5.4 km, med mycket variation. Härlig känsla i kroppen nu!

För övrigt anser jag att anonyma i trådar om harmlösa ämnen bör ignoreras.
  • PerG

Sprang hem från jobbet igår, 7km i 5:06min/km-tempo med jobbiga uppförsbackar.. Sprang till jobbet imorse, 7km i 5:01km/km-tempo med enkla nedförsbackar... ;)..

Var inte lika pigg och alert i benen imorse som igår.. Fick testa duschen på jobbet iaf och det funkade bra! Blir nog att försöka springa minst 2ggr/vecka (antingen morgon eller eftermiddag)..

Svar på tråden Löpartråden 13