Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hur långt är AXAfjällmaraton? Som en mara eller? Då måste det vara riktigt tufft!!
Det blev förresten inga skor idag! Klämde och kände på de som jag hade tänkt köpa, men de var lite för hårda och "tuffa" för mig (passar i princip enbart för off road)...
Jag ska ha något lite "snällare"... ska fundera lite till några dagar.. hmm
Löparmamman är tillbaka på banan
En överbelastad höft, ett familjeliv som tagit knäcken på mig, förkylning med halsont och total brist på motivation har gjort ett det knappt blivit någon löpning alls här. Men i slutet på förra veckan kom jag igång lite smått, men oj vad jag tappat i fart och uthållighet. Fått köra gång/jogg 1km intervaller först körde jag 6km bara för att känna av. Nästa gång ökade jag på till en mil. I lördags gick jag 1km och joggade/sprang 2km och tog mig runt på på ca 1:20. Idag fick jag med maken på cykel bredvid som fick peppa mig hela tiden och serva med vatten och lyckades ta mig runt utan att gå med en snittfart på 6:30 min/tim totalt 1:57 km. Hade kanske gått lite fortare om det inte varit så varmt, men ändå... det känns långt från mitt 1 mil på 50 min som jag satsade på innan jag skadade mig. Är inte i närheten av att klara halvmaran som det känns idag. Men det är väl bara att kämpa på, och hoppas på att höften håller. Jag har tänkt sikta på att klara 15km nästa veckan, utan någon tidspress.
Och nu kom bakslaget som ett brev på posten- så förutsägbart!
Fast sen firade jag den nya högtiden "klumpmåndag" igår också.
Först drog jag högerknät med full kraft i bilens instrumentbräda när jag skulle hoppa in för att hämta barn, och sen slog jag skallen i ett handfat när jag skulle knyta skorna på gymet.
Så det var lite blandad entusiasm under det passet. ![]()
Nje, så prylgalen är jag väl inte?.. Eller jo, lite kanske.. ;).. Hur många skor har du själv då? ;).. Jag har 3 nu innan jag skaffat trailskor, men de äldsta kommer jag nog inte använda så mycket längre...
Du kan väl använda gpsklockan för navigering? Den kan ju leda dig tillbaka till en plats (startpunkten) då om du springer vilse?
Jag funderar på att börja med någon vandringsled, typ Vildmarkskeden eller Bohusleden.. Där är det ju lite blandad typ av terräng innan jag ger mig ut på lite "råare" terräng... Har inte så långt till Änggårdsbergen i Göteborg och där går det nog hitta bra rundor i terrängen sen!