Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Håller med! 15 grader är nästan optimal temperatur tycker jag! Det kommer vara kyligt i starten, men under loppet kommer det nog vara alldeles lagom.. Om du fryser, öka farten! ;)
20:54 på fem kilometer idag känns riktigt riktigt bra inför Bellmanstafetten. Skulle jag springa så fort om en vecka skulle jag vara supernöjd.
Hela milen idag trots grillvarmt på gymet och 27 grader ute (!)
Motionären är nöjd med 62.45, min förra tid på milen är från maj 2010, sen har det mest varit strul.
(förra söndan gjorde jag 5+5 med annan träning i mitten)
Känns så jäkla bra!
Tror att jag lyckades springa midnattsloppet med maginfluensa(!) Låg sen och skrek av smärta i ett par-tre timmar under natten. Har aldrig haft så ont i hela mitt liv. (jo, jag har fött två barn...) Iofs har jag ibs, så det är alltid svårt att veta vad som är vad med min mage. Fick dessutom skippa finalen i wakeskate-sm idag. Ligger hemma och festar på Resorb och rostmacka istället. Tiden blev helt ok, trots allt: strax under 1:05. Bitvis trångt och många långsamma löpare som inte fattade att de skulle hålla sej till höger och en massa snabba löpare som inte hunnit (?) anmäla sig till rätt startgrupp som armbågade sej förbi. Tror egentligen inte att detta med lopp är min grej. Detta är det första riktiga loppet jag sprungit i vuxen ålder. Men det var bra att ha ett mål med träningen hittills. Nu är det väl nya mål som gäller, när jag blivit frisk från det här helvetet. Hur gick det för Stila M? Någon mer som sprang?
Ni är otroligt duktiga allihopa här inne.
Slår era personliga rekord, mål och får bra resultat på löpande band.
Nu är det 33 dagar kvar till HM. Igår var vi på byhåla fest. Men imorgon är det hårt. nu m¨ste jag verklgien skärpa mig. Nu är det bootcamp i 33 dagar. Viktväktarmat och träning.
3 pass löpning i veckan. Ska försöka hitta något enklare styrketräningsprogram som jag kan köra 1-2 dagar i veckan oxå.
JIPPI! Jag grejjade 1.5mil idag. Tog det lugnt. Gick några korta sträckor då jag ville det. Det var tungt stundtals. Km 1-4 och km 14 var värst. Absolut skönast var km 5-8 då jag sprang med ett stort leende och vinkade till alla passerande bilar