• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • PerG

Jag tog midnattsloppetbanan! Först värmde jag upp hemifrån till slottsskogen och sprang med kartan i högsta hugg! ;) ... Note to self: börja inte med orientering!... ;)...

Fick stanna och dubbelkolla kartan flera gånger (en kass karta som följde med startbeviset) och sprang fel ett par gånger också.. Sen strulade magen efter 6-7 km och hela vägen hem, men det blev ändå en bra generalrepetition! 54:36 inkl. alla stopp, så då borde sub 50 i alla fall inte vara några problem med en snitslad bana... ;).. Sub 45 känns däremot tveksamt på den här banan...

Zezzan skrev 2012-08-16 20:50:03 följande:
    Då kör du den så ger du mig/oss rapport efteråt Kom igen heja heja

• Riotflickan

Laddar lite smått inför Midnattsloppet på lördag (sthlm). Som en bonus ska jag åka sm i wakeskate lör-sön. Kan bli en kul helg... Tur att jag mest ställer upp för att det ska bli en damklass. :) Har iaf hämtat Midnattsloppströjan etc. Tänkte ta en lugn runda imorgon bitti. I förrgår körde jag intervaller på bana. Det var riktigt kul! Sprang vartannat varv i 4-5 min-tempo och vartannat i 6-min-tempo. Tog inte ut mej värst mycket, det får bli en annan gång!

• Zezzan

Heja heja till alla er som har massa roliga lopp framför er. 

Jag har halvmaran 22 september men just nu ser jag absolut itne fram emot det. Det går verkligen INTE bra med träningen. Idag skulle jag springa 1.5mil men efter 4km började jag må otroligt illa och huvudet snurrade. gick- jogga-gick-jogga mig genom 7km för att komma hem. men mer än det gick inte idag.
    Till saken hör att jag endast ätit 1 banan och 2 ägg idag men egentligen brukar itne det spela någon roll för mig.

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Zezzan

Okej nu är det endast 35 dagar kvar till halvmaraton. Min form är minst sagt kass. Innan semestern var jag riktigt på g och hade stor tro på att jag skulle klara detta. Nu tvivlar jag. Hur får jag tillbaka formen fortast möjligt. Ja jag är medvetem om skaderisken. Tror nästan jag måste köra lite intervaller nu för att få igång flåset ordentligt och sedan långpass. Vad tror ni om det?

• Löparmamman
    Zezzan skrev 2012-08-17 19:44:58 följande:
    Okej nu är det endast 35 dagar kvar till halvmaraton. Min form är minst sagt kass. Innan semestern var jag riktigt på g och hade stor tro på att jag skulle klara detta. Nu tvivlar jag. Hur får jag tillbaka formen fortast möjligt. Ja jag är medvetem om skaderisken. Tror nästan jag måste köra lite intervaller nu för att få igång flåset ordentligt och sedan långpass. Vad tror ni om det?

Känner likadant. Tappat allt efter skadan. I söndags sprang jag visserligen 15.7km på ok tid. Tänkte upprepa det idag men efter 12.5km så var det mjölksyrevarning (något jag aldrig upplevt) och jag fick bryta. Höll en medeltempo på 6.45 min/km. Redan vid 8-9km så kände jag att det här håller inte. En månad kvar till halvmaran för min del. Ska springa tjejmilen den 1sept och bara det känns lite motigt eftersom jag tänkt satsa på att springa på 50 min. Nu är jag glad om jag klarar det under timmen.
  • Zezzan
    Löparmamman skrev 2012-08-17 20:55:05 följande:

Känner likadant. Tappat allt efter skadan. I söndags sprang jag visserligen 15.7km på ok tid. Tänkte upprepa det idag men efter 12.5km så var det mjölksyrevarning (något jag aldrig upplevt) och jag fick bryta. Höll en medeltempo på 6.45 min/km. Redan vid 8-9km så kände jag att det här håller inte. En månad kvar till halvmaran för min del. Ska springa tjejmilen den 1sept och bara det känns lite motigt eftersom jag tänkt satsa på att springa på 50 min. Nu är jag glad om jag klarar det under timmen.
    så himla drygt. Jag dör efter typ 5 km så att klara 15km känns som en dröm just nu  

Hur 17 kommer vi in i det igen. Det är förmodligen bara att traggla som gäller. hoppas på fint väder imorgon isåfall SKA jag bege mig ut på en bonusrunda. antingen långpass över 1 mil eller intervaller. Men på väderkartan står det spöregn och då orkar jag inte. var trots allt ute idag men vi får se haha 
  • StilaM

Midnattslopp ikväll. 15 grader utlovat. Klarar man sig i den kortärmade lopptröjan eller bör man ha nåt under? Det går ju inte att svida om under loppet... Om det vore träning skulle jag ha sprungit med jacka.

• xmarcusx
    StilaM skrev 2012-08-18 11:31:23 följande:
    Midnattslopp ikväll. 15 grader utlovat. Klarar man sig i den kortärmade lopptröjan eller bör man ha nåt under? Det går ju inte att svida om under loppet... Om det vore träning skulle jag ha sprungit med jacka.
    Utan tvekan ska du köra kortärmat. Kanske lite kyligt innan du kommit igång men sen kommer du inte att ångra dig. 
  • StilaM
    xmarcusx skrev 2012-08-18 13:07:07 följande:
    Utan tvekan ska du köra kortärmat. Kanske lite kyligt innan du kommit igång men sen kommer du inte att ångra dig. 

Ja, du har nog rätt. Det lär ju vara trångt i början också, och det värmer ju också upp lite. 
  • LaFontaine
    StilaM skrev 2012-08-18 11:31:23 följande:
    Du har inga lösa ärmar att sätta på dig då? Jag brukar försöka hålla lederna varma i alla fall för även om jag blir varm när jag springer så blir lederna stela om de får kyla utifrån.
Svar på tråden Löpartråden 13