• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • MarieCurie

Har "råkat" bli anmäld till göteborgsvarvet nästa år.

Idag så orkar jag springa max en mil sen är jag slut, ni som har lite erfarenhet av löpning hur ska jag bäst lägga upp träningen under hösten/vintern? Springer runt 2 ggr/vecka runt 7-8 km per gång. Skulle nog klara milen under en timme men det kommer i så fall bli tufft.

Är det värt att seeda sig? Misstänker att jag kommer att hamna väldigt långt bak i startlistan. Jag är ju inte så snabb så det kanske inte blir någon skillnad.

• Waimea

PerG: Vilken örnkoll. Jag trodde att seedningen var 'fri' nu, tidigare var det 1.37 på halvmaran för att du skulle kunna seeda upp dig utan att springa ett seedningslopp.

Zezzan: Jag tror säkert att du får en bra tur utan att seeda upp dig så stirra dig inte blind på vad jag skrev, jag var  väl negativ. Det är många som är som du, vettigt tränade men som inte har ett resultat att seeda sig på som ställer upp och du lär springa i samma grupper som dem. Hitta din egen väg och HA KUL!

• Zezzan
    Waimea skrev 2012-09-05 10:10:50 följande:

PerG: Vilken örnkoll. Jag trodde att seedningen var 'fri' nu, tidigare var det 1.37 på halvmaran för att du skulle kunna seeda upp dig utan att springa ett seedningslopp.

Zezzan: Jag tror säkert att du får en bra tur utan att seeda upp dig så stirra dig inte blind på vad jag skrev, jag var  väl negativ. Det är många som är som du, vettigt tränade men som inte har ett resultat att seeda sig på som ställer upp och du lär springa i samma grupper som dem. Hitta din egen väg och HA KUL!

Jag har börjat ställa mig in på att köra ett milen under 50 program typ och sedan köra seedinglopp i mars. men vi får se. Har itne anmält mig till det än.

Men vet ni vad. Haha jag har ju haft så himla ont i min fot i 2 veckor. har itne kunnat träna något alls. Igår var vi ute och gick. Jag haltade mig runt. på slutet ville barnen springa och bli jagade så jag sprang lite där. Det knakade till i foten och vips så var smärtan borta.
    Idag känns inget. Testade att jogga 1.5km nyss. känns ingenting. Däremot är kondisen typ borta. men smärtan är puts  veck. Så himla glad.

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Waimea
    Zezzan skrev 2012-09-05 16:35:47 följande:
    Jag har börjat ställa mig in på att köra ett milen under 50 program typ och sedan köra seedinglopp i mars. men vi får se. Har itne anmält mig till det än.

Men vet ni vad. Haha jag har ju haft så himla ont i min fot i 2 veckor. har itne kunnat träna något alls. Igår var vi ute och gick. Jag haltade mig runt. på slutet ville barnen springa och bli jagade så jag sprang lite där. Det knakade till i foten och vips så var smärtan borta.
    Idag känns inget. Testade att jogga 1.5km nyss. känns ingenting. Däremot är kondisen typ borta. men smärtan är puts  veck. Så himla glad.

Gött!
  • xmarcusx
    MarieCurie skrev 2012-09-05 08:17:09 följande:
    Har "råkat" bli anmäld till göteborgsvarvet nästa år.

Idag så orkar jag springa max en mil sen är jag slut, ni som har lite erfarenhet av löpning hur ska jag bäst lägga upp träningen under hösten/vintern? Springer runt 2 ggr/vecka runt 7-8 km per gång. Skulle nog klara milen under en timme men det kommer i så fall bli tufft.

Är det värt att seeda sig? Misstänker att jag kommer att hamna väldigt långt bak i startlistan. Jag är ju inte så snabb så det kanske inte blir någon skillnad.
    Eftersom att loppet är 21 kilometer måste du lära dig att springa distansen. Öka därför ett av passen med en eller två kilometer i veckan. När jag förbereder mig för ett hm brukar jag köra ett långpass i veckan på 15-18 kilometer och någon enstaka gång över två mil. Tänk bara på att inte öka distansen för fort. Höst/vinter är bra för just mängdträning. 
  • Zezzan
    Waimea skrev 2012-09-05 20:26:34 följande:
    Gött!
    Ja väldigt väldigt skönt. Nu har hela kvällen gått och jag ahr fortf inte fått ont. är sååååå glad
  • Themis

Förkyld, supersur och sunkig, kan inte springa nu.Skrikandes

Äter alla kalorier som inte hinner ifrån mig under tiden så jag hoppas det inte varar länge!

För övrigt anser jag att anonyma i trådar om harmlösa ämnen bör ignoreras.
  • Zezzan
    Themis skrev 2012-09-06 18:14:11 följande:

Äter alla kalorier som inte hinner ifrån mig under tiden så jag hoppas det inte varar länge!
    krya på dig
  • PerG
    Themis skrev 2012-09-06 18:14:11 följande:

Tråkigt! Hoppas du kryar på dig snart.
  • Waimea

Hejhej!

Laddar järnet för halvmaran i morgon. Har bestämt mig för att gå för nytt pers, dvs under 1.34. Kroppen känns bra och lätt nu, så jag hoppas löpargudarna är med mig..

Idag ska jag dessutom premiärköra mitt cykelpass. Det var nästan ett år sedan jag satt på instruktörscykeln, jag är lite nervös, men rejält nöjd med passet. Blir ett intervallpass med åtta intervaller, de varierar i längd mellan 2.40 och 6 min, alla med en minuts återhämtning mellan. Musiken varierar från hårdrock (Amaranthe) via Kent till Näääk och hiphop. Mycket svensk musik, mycket tryck. Kul!!

Svar på tråden Löpartråden 13