Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Igår sprang jag mina första 2mil, på en tid som jag får lov att vara nöjd med 2tim och 14min med tanke på hur trögt träningen gått de senaste veckorna efter skadan. Runt 10km kände jag mig helt slut i benen och trodde aldrig det skulle gå. Då stod klockan på 1:06 och jag saktade ner ytterligare på tempot. Någonstans runt 14km tillät jag mig att gå upp för en backe. Efter ca 15 km lossnade det och jag kände jag fixar det här. Den 16:e km var den snabbaste. Det var som om krafterna kom tillbaka. Sedan gick de sista kilometrarna i runt 6:30. Jag hade lätt orkat en km till. Med andra ord hade det varit halvmara idag hade jag tagit mig i mål.
Trodde jag skulle vakna upp med värk idag men faktiskt inte. Bara trött i kroppen och lite tunga ben.
Åhh så bra löparmamman. Härligt
Har precis gått ca 2 km för att möta mina klasskompisar. Tung skolväska + gitarren på ryggen. Foten gör åter ont och ömmar som 17
Jag försöker att vila den, men måste gå i skolan och lite så. Simhallen är fortf stängd. Cyklade 2 mil i söndags men tyckte det slet en del på foten. Inte många dagar kvar till halvmaran nu.
Äh, fart är relativt! Det finns alltid (nästan) nån som är snabbare än sig själv och sen är man ju i så olika faser i sin "löparkarriär".. För 2 år sedan hade jag skrattat om någon sa att jag skulle springa gbgvarvet under 1:45 (min gamla bästa tid var typ 2:12)...
Man ska nog bara jämföra med sig själv men ha andra som förebild/målbild isåfall. Jag själv tycker det är inspirerande att höra om när andra springer och ibland kan det få mig att ta ett extra pass eller liknande... ;)
Det blev en löptur till jobbet idag också! Nästan lika skönt väder, men hade tyvärr lite större packning eftersom jag hade fått ta hem mina extraskor som står på jobbet så jag fick ta med dessa + den vanliga packningen. Lyckades dock ändå hålla 4:35-tempo utan någon som flåsade i nacken den här gången..;). Att springa till/från jobbet lär jag definitivt fortsätta med 1-2ggr/vecka.
Nu kör vi äntligen igång hälsotävlingen på jobbet igen! Som en del i det ska vi springa på lunchen måndagar (och ev. fredagar) så jag har stort hopp om att kunna klämma in minst 4-5 pass/vecka! Passar bra nu också eftersom det bara är en månad kvar till Lidingöloppet nu!
Förslag på hur man tränar kondition utan att belasta foten? Cykla känns nu. Simning är tyvärr för omständligt för att det ska kunna fungera veckovis