• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Zezzan
    Waimea skrev 2012-09-13 07:51:59 följande:
    Zezzan: Tack! Du lär inte ha någon större nytta av ett fartpass så här nära inpå loppet, bättre att du ger dig ut och försöker hitta det tempo du vill springa i och jobbar på, speciellt som din fot har krånglat. Fartpass sliter mer på muskler, senor och ligament.  Några dagar innan loppet kan du kanske köra några lätta, lätta intervaller, kanske två-tre stegringslopp mest för att 'väcka' kroppen lite och för att mentalt känna att du har farten i benen.

PerG: Tävlingsdjävulen? Nähä, det märks inte nåt B-)

Lycka till, ni som ska springa i helgen!!

Själv laddar jag för 35 km tillsammans med grannen. Blir det av så blir det mitt livs längsta träningspass, det längsta jag sprungit innan är 32 km. Sen har jag ju tävlat maror, men aldrig kört så långa pass på träning.
    Ja min "tränare" är oxå lite orolig för min fot så jag har blivit beordrad att max få springa 1 timme men gärna cykla. Så idag när barnen är lämnade i bhg så blir det cykling. Gänra uppemot 2 timmar.
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Jespis

Sitter och väntar på maken. Först var han med äldste sonen på fotbollsträning, men tjongade i huvudet i en ribba när han stod i mål. Så nu är han på akuten och syr ihop nämnda huvud...

Jag ska bara lufsa 4-5 km i makligt tempo, men skulle helst göra det innan det blir alltför mörkt...

• Zezzan
    Jespis skrev 2012-09-13 19:32:36 följande:
    Sitter och väntar på maken. Först var han med äldste sonen på fotbollsträning, men tjongade i huvudet i en ribba när han stod i mål. Så nu är han på akuten och syr ihop nämnda huvud...

Jag ska bara lufsa 4-5 km i makligt tempo, men skulle helst göra det innan det blir alltför mörkt...
    Oj stackars honom.

Lycka till med lufsandet.

Här blev det 2.4mil cykling idag. Inte skönt med träningsvärks ben men det kändes bra ändå  
  • Jespis

Han var så oberörd själv, så jag tycker mest synd om mig själv som får sitta och vänta!
    Han hoppades få komma in snabbt, eftersom han jobbar där och har en del kontakter. Tröttnar han på att vänta är jag rädd att han syr själv.

• Zezzan
    Jespis skrev 2012-09-13 19:47:23 följande:
    Han var så oberörd själv, så jag tycker mest synd om mig själv som får sitta och vänta!
    Han hoppades få komma in snabbt, eftersom han jobbar där och har en del kontakter. Tröttnar han på att vänta är jag rädd att han syr själv.
    hihihi
  • Jespis

NU kom han - upp ur soffan och ut på sista rundan före lördag. Gäääsp... (Somnade i soffan!)

• Gladskit

Hej hej!
    Är det någon här som köper skor på nätet från exempelvis England eller Tyskland?
    Har precis gjort det för första gången och kommer nog aldrig handla i butik i Sverige igen!

• Löparmamman
    Jespis skrev 2012-09-13 05:40:16 följande:
    Löparmamman, jag funderar också på kläder... Packar ned långärmat och kortärmat och både halvlånga och hellånga tights... Jag som springer på ca 2 h tyckte att det blev lite svalt på slutet i fjol. Klockan hann ju bli närmare 18.30.

Jag brukar bli väldigt varm när jag springer och svettas en hel del så det jag skulle vilja springa i kortärmat och halvlånga tights. Men som du säger det blir nog svalt framåt kvällen. Min start går 16.20 och jag springer inte på under 2 timmar det är jag ganska säker på.

En sak som jag är lite fundersam på om jag ska ha vätskebälte eller inte. Jag har tyvärr lite tvångstankar kring att ens springa 5km utan vatten. Brukar inte behöva dricka men har jag det inte med så får jag lite panik. Tjejmilen klarade jag utan vatten, men då var det regn. Förra helgen sprang jag ett  10 km lopp i sol och med mycket uppförsbackar  och då var jag glad för min extra flaska utöver vätskekontrollerna. Vill verkligen förlita mig på att jag klarar mig på vätskekontrollerna som är. Eftersom jag inte har någon tidspress, jag ska bara ta mig i mål inom maxtiden så kan jag ju ta mig tid vätska upp mig rejält vid kontrollerna.

Det märks att jag är en nybörjarlöpare va ?
  • Jespis

Vi har samma startider, så då kanske vi ses på lördag! Om jag visste vad jag skulle ha på mig kunde jag berätta det, men det återstår att se... Kvällens runda var oskön på alla vis. Seg efter att ha väntat länge och somnat i soffan. Och så ont/stel i vaden. Skit! Som grädde på mossen så undrar jag om jag inte åker på den där förkylningen som alla på jobbet fått. Jag har kämpat emot länge nu, så det känns minst sagt pissigt om jag åker på den just nu.

Svar på tråden Löpartråden 13