Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Gött, Marcus!
Jag har varit ute på 5 x 3000 meter idag. Uurk. Det var lååångt. Målsättningen var någonstans att hålla tempo kring 4.30, men jag försämrade oddsen genom att ta med mig grannens hund (trevligt sällskap, men lite stopp och start med koppel, inkallning och drickapaus), välja en rejält kuperad skogsrunda och bitvis ge mig ut på lite stiglöpning. Höll mig under 5 i alla fall. Struntade helt sonika i tiden och sprang på 'jobbigt men överkomligt'-känslan.. Vet inte vem som var tröttast på slutet, jag eller tant jycke (hon är 10 år, så nästan pensionär, men o så glad över att få hänga med mig ut. ). Kul att jag klarade det, dock, en mental seger, men nä, det får räcka med tusingar och en och annan tvåtusing.
Knökar vidare med tempohöjningen, fortfarande för mycket nerpulsning men jaaa, det börjar kännas hanterbart nu med lite högre fart. ![]()
Jag är så impad av era tempon
Pust.. Sprang till jobbet igen. Riktigt skön morgon att springa på med sol på väg upp och sisådär 15 grader i luften... Sprang förbi en kille i en uppförsbacke och sen "jagade" han mig i nån kilometer eller två (jag kan ju inte släppa förbi när man väl sprungit om ;)... Hade tänkt hålla 5-tempo men det blev 4:39 istället därför.... ;)
Haha härligt Per
bra sporre att springa fortare
Livskrisar mig genom augusti, och troligtvis också september, och springer långt och långsamt men utan klocka, resultat eller kvalitetstanke. Löper förhoppningsvis igenom detta, men tills dess blir jag en sparsam gäst i Löpartråden.
Njut av era höstrundor och spring järnet i era lopp!
Testade att jogga ca 50meter då jag skulle hämta barnen idag. Foten ömmade lite men gjorde inte ont
imorgon blir det att jogga 1-3km sakta sakta för att testa foten
Idag blev det ingen löpning. Jag var tvungen att testa makens mountain bike istället
Det var kul! Inte lika mycket konditionsträning som vid löpning, men jag kommer definitivt att känna av cykelturen i benen och armarna imorgon