• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Waimea

Zezzan: Bortsett från broarna tycker jag att Göteborgsvarvet är flackt och lättsprunget, om man bortser från att det är djävulskt mkt folk, då. Ett trevligt lopp.

La Fontaine: Hoppsan. Kändes det ok ändå?

Jepsis: Det ÄR kul med intervaller. Särskilt korta där man får brassa på. Det får absolut fart på 40-åriga tanter

Tweetie: Underskatta inte effekten av nummerlappen på bröstet, publiken och det faktum att det är lopp! Gå ut lugnt, hitta ett tempo du känner att du kan hålla hela vägen och tillåt dig att gå i vätskekontrollerna. En 20 sekunders gåpaus har i princip ingen negativ effekt på tiden du springer på, eftersom du blir piggare när du har fått lite återhämtning och kan springa på. Ta det lugnt, njut av din dag och din prestation och se till att det blir en positiv upplevelse. Och för allt i världen - gå inte med när snabbisarna sticker iväg vid starten! Bestäm dig för att ta det lugnt i början och spara krafterna till en spurt i slutet, när alla snabbisar är trötta och du har chansen att springa om!

• LaFontaine
    Themis skrev 2012-09-02 23:02:17 följande:
    Oooops!

(Jag skrattar inte för det kunde lika gärna varit jag, om jag var i en ny stad!)
    Eh, jag alltså, nu flyttade jag inte till en ny stad utan till en annan kommundel. Jag skyller på att det är en stor kommun. En av stockholms större faktiskt. I övrigt kan jag inte skylla på annat än mitt urusla lokalsinne...
  • xmarcusx
    Zezzan skrev 2012-09-02 20:27:08 följande:
    Hur är göteborgsvarvet? 
    Det beror nog på vad man är ute efter och vilken grupp man startar i. Första året jag sprang startade jag i sista startgrupp och fick kryssa fram mellan långsammare löpare. Upp för andra bron fick jag till och med gå en liten bit eftersom att jag inte kunde ta mig fram.

Senast startade jag i startgrupp fem och hade inga som helst problem att springa mitt eget lopp och jag blev mycket nöjd med min prestation och mitt resultat.

Vill man ha en folkfest är det förmodligen det bästa loppet man kan springa i Sverige.

Banan är relativt lättsprungen, undantaget broarna och backen i Slottsskogen. Dock kan man lura sig en aning, då både avenyn, vasagatan och övre husargatan som kommer på rad efter runt 16-19 kilometer in i loppet är svagt lutande uppför.
  • Zezzan
    Themis skrev 2012-09-02 23:02:17 följande:
    Oooops!

(Jag skrattar inte för det kunde lika gärna varit jag, om jag var i en ny stad!)
    Jag skrattar just av den anledningen att det är så jag
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Zezzan

Ja jag funderar lite på att anmäla mig till gbgvarvet. Men får se hur det känns efter den 22 september först. Omjag nu klarar att ta mig runt halvmaran i Oslo. Foten kändes idag igen liiiiiiite. Och jag är förskyld och kan ej träna. Har nu itne  tränat något som helst på 2 veckor Känns dåligt som tusan.

• LaFontaine
    Zezzan skrev 2012-09-03 16:10:10 följande:
    Ja jag funderar lite på att anmäla mig till gbgvarvet. Men får se hur det känns efter den 22 september först. Omjag nu klarar att ta mig runt halvmaran i Oslo. Foten kändes idag igen liiiiiiite. Och jag är förskyld och kan ej träna. Har nu itne  tränat något som helst på 2 veckor Känns dåligt som tusan.
    Runt kommer du på med stor sannolikhet. Satsa på just det, att komma runt. Kan du springa hela vägen är det en bonus och kan du springa på lite snabbare är det en ännu större bonus. 
  • Zezzan
    LaFontaine skrev 2012-09-03 16:12:42 följande:
    Runt kommer du på med stor sannolikhet. Satsa på just det, att komma runt. Kan du springa hela vägen är det en bonus och kan du springa på lite snabbare är det en ännu större bonus. 
    Ja så länge foten håller så räknar jag stenhårt med att ta mig runt. Jag har tidigare sprungit 15km på under 1.5timme. då har jag aklltså 1.5timme på mig att ta mig de sista 6 km och det ska jag klara om jag så måste GÅ dessa 6 km. Jag har lagt ner tanken på att ta på mig vätskebälte för att spara tid. Nu har jag ställt in mig på att ta vätskestationerna som naturliga gå/återhämtningspauser.  
    detta blir mitt absolut första HM och man måste ju ha en kass första tid så man kan slå den nästa år  
  • Zezzan
    Zezzan skrev 2012-09-03 16:18:29 följande:
    Ja så länge foten håller så räknar jag stenhårt med att ta mig runt. Jag har tidigare sprungit 15km på under 1.5timme. då har jag aklltså 1.5timme på mig att ta mig de sista 6 km och det ska jag klara om jag så måste GÅ dessa 6 km. Jag har lagt ner tanken på att ta på mig vätskebälte för att spara tid. Nu har jag ställt in mig på att ta vätskestationerna som naturliga gå/återhämtningspauser.  
    detta blir mitt absolut första HM och man måste ju ha en kass första tid så man kan slå den nästa år  
    Ja alltså dem har maxtid på 3 timmar. Eller rättare sagt man ska ha kommit halvvägs efter 1.5 timme. 
  • PerG

Klart du ska anmäla dig!! Det är ett riktigt roligt lopp med enormt mycket publik och är ju em riktig folkfest... Man är nästan publik som löpare eftersom det är så mycket kul som händer längs banan (tycker jag)... ;)

Dessutom är det väl bra att ha ett mål efter Oslo HM så att man har något att sikta på till nästa år?

• PerG

Och du, vänta INTE till efter Oslo HM! Det blir troligen fullt redan denna vecka så in och anmäl dig omedelbums!!! Inget att tveka på!! ;)

Svar på tråden Löpartråden 13