Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Wow! Vad grym du är!! Grattis!
Hur blir man lika snabb som dig? ;)
Jag vill oxå bli snabb
Imorse gjorde inte foten ont så det blev en 4 km runda. Sista 0,5 gjorde det ont igen. Ringa till doktorn imorgon
Vid midnatt drar jobbtävlingen igång så min plan är att gå ut starkt... En promenad eller jogging kl 00:01 mest som plojgrej, cykla till jobbet på morgonen, springa 5km på lunchen (vi har det på måndagar), cykla till skatås efter jobbet, springa ett eller två varv på milspåret och sen cykla hem...
Man måste ju skrämma upp motståndarna lite.... ;)
Jag läser här och längtar sååå efter att också kunna skriva om mina framsteg. Nu har min barnmorska sagt att jag inte bör springa förrän tidigast i januari, kanske framåt mars, och jag blev skitledsen! Visst, jag fattar ju att jag inte bör eller kan springa direkt efter förlossningen (snittas om 10 dagar) men att man ska vila så länge??! Jag har ju längtat sedan jag blev gravid (blev tvungen att sluta springa redan innan plusset då fogarna sa ifrån direkt) nu känns det så hopplöst och trist! Jag vet att det är en tråkig inställning men just nu tycker jag väldigt synd om mig själv!
PerG: Haha, vilken knock-out-start. Vi har också en träningstävling på jobbet, men där räknas bara minutrar och då max 120 om dagen, så om du asar runt i knapp styrfart promenerandes får du mer poäng än om du springer som en galning i 45 minuter. Finns inte riktigt en sportslig chans att jag ska hinna träna 120 min om dagen..
Jag har haft en jävligt motig sommar, bitvis, när det gäller löpningen, så jag är fortfarande euforisk över gårdagen. Kom precis hem från en återhämtningsrunda i Speedcross-pjucken. Njutning!
Zezzan: Neeej, du som trodde du hade fixat foten. Fasen, vad trist..
Sådär... 5km löpning blev det... Nu i säng och upp imorgon och cykla till jobbet med överfylld ryggsäck för alla ombyten! ;)
Flytten förra helgen har verkligen förstört för mig. Rygg och nacke värker! Jag har redan varit hos kiropraktorn och det blev hundra gånger bättre än innan men musklerna gör fortfarande ont. När jag springer sprängvärker det i nacke och huvud. Förvisso är sprängvärken något bättre än förra veckan, men idag slutade det inte göra ont när jag sprungit en stund. Det gjorde det faktiskt förra veckan.
Idag har jag således trampat på en crosstrainer. Sjukt mycket tristare än att få springa. Och jag vill ju springa snart!
Således har jag springvila ett par dagar till. Blö!