Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Ska ta och låna tillbaka min crosstrainer fr
Från grannen för att testa. Har ej roddmaskin
Jag gillar intervaller! Jo, det är sant!
Idag var det en stege: 1 km i 5 min-tempo, 800m i 4:50-tempo, 600m i 4:40, 400m i 4:30 och 200m i 4:20. Riktigt kul!
Har känt mig småhängig i ett par dagar, men hoppas det är trötthet bara... Vore himla usel tajming så här två veckor före halvmaran!
Zezzan... Tråkigt! Så där var det för mig förra året... Sista månaden funkade inte alls. Småskadad, förkyld och you name it! Jag tvekade in i det sista, men åkte till Sthlm och bodde på hotell med maken, och sen kändes det helt ok när det väl drog igång. Eller: det var ju hur kul som helst!
jag klarade inte mitt mål att komma under 2h, utan gick i mål på 2:02, men var glad och nöjd ändå. Slår jag den tiden är jag nöjd i år. Tror jag...
Ja, det var den första. Årets blir den andra.
I Szalkais träningsprogram så springer man egentligen inte fulla längden förrän det är dags för loppet. Han fokuserar ganska lite på sträcka och mer på tiden man är ute. Sen lurar han fart ur 40-åriga tanter i roliga intervaller!
Milen igen ikväll, gött!
Tog det luuugnt, bra känsla. Finns nog mer att ge på men tyvärr hade jag en nagel med en vass kant så det slutade med blodbad i skon, fast jag inte kände ett skvatt under tiden, endorfinhög som jag var.
Jag ska springa min första halvmara i Köpenhamn nästa helg. Är verkligen jättenervös inför det och undrar vad jag gett mig in på. Jag springer cirka 2 dagar i veckan och milen på strax under timmen. Som mest har jag sprungit 15 km och då sprang jag ensam men det gick ok. Jag hoppas att det kommer att gå lättare när jag väl springer loppet. Med publik och andra löpare.....
Min största svårighet är den mentala biten. Jag har lätt för att tänka negativt när det blir jobbigt och har svårt att inte känna efter när det tar emot. När jag väl kommit en bit och det går bra så blir jag gladare och det går lättare. Jag behöver tips på hur man ska tänka under ett långt lopp och gärna tips i övrigt hur man överlever en halvmara. Någon särskild tid strävar jag inte efter nu första gången men vill gärna klara mig under 2,20. När jag sprang 15 km hade jag 6:07 min/km.