• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Waimea

Så bra det gick, då. Kändes som om jag aldrig varit iväg från den där cykelsalen..

• Zezzan

Härligt.

Jag gick till praktikplatsen imorse och skulle springa hem, men nu gör foten ont igen

• Themis
    Zezzan skrev 2012-09-07 15:21:26 följande:
    Härligt.

Jag gick till praktikplatsen imorse och skulle springa hem, men nu gör foten ont igen
    Men sånt är så träligt...och jag som var så glad för att tre månader med nervklämmning var slut, vill ju inte tappa rytmen nu ju.

Fast mår lite bättre idag, kanske blir det inte mer än så här? eller kommer det att ligga och koka i sex veckor först. :-P Hatar mitt sega immunförsvar.
    För övrigt anser jag att anonyma i trådar om harmlösa ämnen bör ignoreras.
  • Jespis

Ledig dag idag. 4-åringen har höftsnuva och vägrar gå i trappor. Jag känner mig småsjuk och tung i huvudet... Snabla höst!

• PerG

Aj då... Något som "glappar" i foten? Låter ju märkligt...

Zezzan skrev 2012-09-07 15:21:26 följande:
    Härligt.

• Zezzan
    PerG skrev 2012-09-07 16:30:14 följande:
    Aj då... Något som "glappar" i foten? Låter ju märkligt...
    Skitskumt Får nog ta och bege mig till läkaren på måndag. är dock väldigt skeptisk till vad han ska kunna göra, men men man kanske blir förvånad
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • PerG

Ja, nu är alla förkylda verkar det som... Jag har haft falskt alarm flera dagar i rad och trott att jag ska bli sjuk (båda barnen är jättesnuviga) men än så länge har jag klarat mig. På söndag hoppas jag köra 2*milen i Skatås inför Lidingöloppet (och upprepa det även nästa helg).. Känner mig relativt taggad inför Lidingö nu! Hur känner du Waimae?

På måndag drar dessutom jobbtävlingen igång igen så från och med då växlar jag upp och kör 4-5 pass/vecka... ;)

Jespis skrev 2012-09-07 15:45:18 följande:
    Ledig dag idag. 4-åringen har höftsnuva och vägrar gå i trappor. Jag känner mig småsjuk och tung i huvudet... Snabla höst!

• Jespis

Låg på soffan hela dagen igår och vaknade mycket piggare idag. Hann springa 8 km innan maken drog iväg till jobbet. Sen fick jag snabbpacka matsäck för tre barn och åka till fotbollscup för pojkar -04. Frusen och vindpinad är jag nu äntligen hemma och har fått i mig och barnen lite mat. Måtte nu förkylningen inte komma och ta mig...

• Waimea

Per G: Med ett pinfärskt nytt pers på halvmaran, på 1.32 någonting (inte fått resultatet ännu), typ två minuters förbättring från senast, så känner jag mig i prima form.

Det gick galet skitbra idag, hade en perfekt rygg i femton kilometer och låg trea från fem kilometer hela vägen in i mål. Vädret perfekt, kroppen pigg, det var bara att tassa med. Det var lätt och skönt att springa stora delar av loppet och behövde inte plocka fram pannbenet förrän i slutet. Kunde dock inte svara när min rygg, och sedemera vinnaren av damerna drog iväg i typ 4.15-tempo med fem km kvar. Blev vinst i min åldersklass (både ettan och tvåan tävlade i veteranklasser) och vinst i DM i min åldersklass. Kul!!!

Svar på tråden Löpartråden 13