• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Löparmamman
    Jespis skrev 2012-09-13 21:55:05 följande:
    Vi har samma startider, så då kanske vi ses på lördag! Om jag visste vad jag skulle ha på mig kunde jag berätta det, men det återstår att se... Kvällens runda var oskön på alla vis. Seg efter att ha väntat länge och somnat i soffan. Och så ont/stel i vaden. Skit! Som grädde på mossen så undrar jag om jag inte åker på den där förkylningen som alla på jobbet fått. Jag har kämpat emot länge nu, så det känns minst sagt pissigt om jag åker på den just nu.
    Ja det kanske vi gör. Ser du någon med vätskebälte så är det förmodligen jag, haha... (om jag inte lyckats komma över mina tvångstankar till lördag)

Ja alla verkar sjuka, jag har gjort allt för att inte komma i närkontakt med någon som är förkyld. Det skulle vara en sådan stor besvikelse att vakna upp och vara sjuk på lördagen.

Ska åka och hämta min nummerlapp imorgon och så hoppas jag att jag hinner med lite shopping av nya löparkläder. De jag har börjar kännas för stora. Tyvärr tycker jag utbudet verkar lite trist. Bara för jag är tjej förväntas det att jag gillar rosa och lila och det är verkligen inte mina färger
  • Zezzan

5 km avklarade så här på morgonkvisten. men allvarligt dt är såååå tungt. tor typ att jag ska dö hela tiden

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Waimea
    Gladskit skrev 2012-09-13 21:27:41 följande:
    Hej hej!
    Är det någon här som köper skor på nätet från exempelvis England eller Tyskland?
    Har precis gjort det för första gången och kommer nog aldrig handla i butik i Sverige igen!

Jag brukar handla på StartFitness när jag hittat den modell och storlek jag vill ha. Billigare, snabb frakt och riktigt proffsig returhantering. Inga frågor, det var bara att skicka tillbaks. Däremot är det svårt om man vill testa någon ny modell och jag har inte hjärta att gå till en lokal kedja, få hjälp med utprovning och sedan inte köpa skon.
  • Zezzan
    Waimea skrev 2012-09-14 08:26:11 följande:

Jag brukar handla på StartFitness när jag hittat den modell och storlek jag vill ha. Billigare, snabb frakt och riktigt proffsig returhantering. Inga frågor, det var bara att skicka tillbaks. Däremot är det svårt om man vill testa någon ny modell och jag har inte hjärta att gå till en lokal kedja, få hjälp med utprovning och sedan inte köpa skon.
    Jag är så pass ny att jag behöver gå och testa skor för att veta. Och då får jag enormt dåligt samvete att sedan gå därifrån för att handla på ebay eller liknande Men förhoppningsvis kan jag göra det senare i min "löparkarriär"

Någon som har tips på billiga långärmade tröjor?  
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Jespis

Jag har provat ut skor tidigare, och köp dem. I början av sommaren köpte jag en nyare modell av samma sko för mindre än halva priset - det känns helt ok!

• LaFontaine

JAG HAR SPRUNGIT! Äntligen! Jag började försiktigt i 7.30 tempo och slutade i 5.10. Fyra kilometer och inte en känning i varken nacke eller huvud. Äntligen!

På tal om annat. Jag vet att PerG ställde frågan för ett tag sen men jag ids inte leta efter svaret. Makens träningströjor luktar allt annat än fräscht, även efter tvätt (mina luktar bara hallon och blomsteräng...) och jag vill minnas nåt om blötläggning eller till och med tvätt i ättika? Hur? Hur mycket? Hur länge? Snart slänger jag nämligen ut tröjorna! 

• Sommarfrö

Hej alla,

Jag har löptränat relativt regelbundet sedan april i år. Tycker att det gått rätt hyfsat och konditionen blivit bättre. Dock har jag aldrig lyckats klara springa längre än 6km! Det är som att springa in i en vägg både kroppsligt och mentalt efter dom 6km. Någon som har tips kring hur jag ska tänka mentalt när jag springer längre sträckor samt hur jag ska ladda rent fysiskt för en mil? Upplever att det är lika mycket mentalträning med löpning som ren fysisk uthållighet, och det är väl snarare min mentala uthållighet som tryter när jag är ute och luffar. Hur tänker ni när det blir jobbigt... :)

• Zezzan

Sommarfrö har du testat att springa på tid istället för sträcka. Tex att du ska springa ett visst antal minuter och struntsamma hur långt du kommer? Då kanske du kan lura dig själv att orka längre. Nej jag vet inte riktigt hur du ska göra. När jag ökade fick jag bara tvinga mig själv

• Sommarfrö

Zezzan, tack för ett bra tips! Nä har inte fokuserat på tid. Det ska jag prova. Har däremot använt mig av appen runkeeper för att ha koll på och hålla ett jämt tempo. Men jag kanske stressar upp mig själv för mycket med den. Ska prova detta och återkommer med resultat. :)

Fler tips?

Svar på tråden Löpartråden 13