Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Mossen... Jäkla iPad!
5 km avklarade så här på morgonkvisten. men allvarligt dt är såååå tungt. tor typ att jag ska dö hela tiden ![]()
Jag har provat ut skor tidigare, och köp dem. I början av sommaren köpte jag en nyare modell av samma sko för mindre än halva priset - det känns helt ok!
JAG HAR SPRUNGIT! Äntligen! Jag började försiktigt i 7.30 tempo och slutade i 5.10. Fyra kilometer och inte en känning i varken nacke eller huvud. Äntligen!
På tal om annat. Jag vet att PerG ställde frågan för ett tag sen men jag ids inte leta efter svaret. Makens träningströjor luktar allt annat än fräscht, även efter tvätt (mina luktar bara hallon och blomsteräng...) och jag vill minnas nåt om blötläggning eller till och med tvätt i ättika? Hur? Hur mycket? Hur länge? Snart slänger jag nämligen ut tröjorna!
Hej alla,
Jag har löptränat relativt regelbundet sedan april i år. Tycker att det gått rätt hyfsat och konditionen blivit bättre. Dock har jag aldrig lyckats klara springa längre än 6km! Det är som att springa in i en vägg både kroppsligt och mentalt efter dom 6km. Någon som har tips kring hur jag ska tänka mentalt när jag springer längre sträckor samt hur jag ska ladda rent fysiskt för en mil? Upplever att det är lika mycket mentalträning med löpning som ren fysisk uthållighet, och det är väl snarare min mentala uthållighet som tryter när jag är ute och luffar. Hur tänker ni när det blir jobbigt... :)
Sommarfrö har du testat att springa på tid istället för sträcka. Tex att du ska springa ett visst antal minuter och struntsamma hur långt du kommer? Då kanske du kan lura dig själv att orka längre. Nej jag vet inte riktigt hur du ska göra. När jag ökade fick jag bara tvinga mig själv
Zezzan, tack för ett bra tips! Nä har inte fokuserat på tid. Det ska jag prova. Har däremot använt mig av appen runkeeper för att ha koll på och hålla ett jämt tempo. Men jag kanske stressar upp mig själv för mycket med den. Ska prova detta och återkommer med resultat. :)
Fler tips?