• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Zezzan
    LaFontaine skrev 2012-09-14 09:11:18 följande:
    JAG HAR SPRUNGIT! Äntligen! Jag började försiktigt i 7.30 tempo och slutade i 5.10. Fyra kilometer och inte en känning i varken nacke eller huvud. Äntligen!

På tal om annat. Jag vet att PerG ställde frågan för ett tag sen men jag ids inte leta efter svaret. Makens träningströjor luktar allt annat än fräscht, även efter tvätt (mina luktar bara hallon och blomsteräng...) och jag vill minnas nåt om blötläggning eller till och med tvätt i ättika? Hur? Hur mycket? Hur länge? Snart slänger jag nämligen ut tröjorna! 
    Jippi jiho. Super bra att du kunde springa
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Gladskit
    Zezzan skrev 2012-09-14 08:44:11 följande:
    Jag är så pass ny att jag behöver gå och testa skor för att veta. Och då får jag enormt dåligt samvete att sedan gå därifrån för att handla på ebay eller liknande Men förhoppningsvis kan jag göra det senare i min "löparkarriär"

Någon som har tips på billiga långärmade tröjor?  

Det måste självklart jag med! Men när jag gjort det så smiter jag hem och beställer på webben istället.
    Så jäkla trögt att jag inte gjort det innan bara....
    Jag förstår hur du tänker och jag har själv gjort så i flera år, men 500:- är mycket pengar att spara på ett enda par skor med samma tillverkningskod, samma färg, samma allting som på Löplabbet...

Långärmade tröjor har jag inget bra tips på tyvärr!
  • Gladskit
    Waimea skrev 2012-09-14 08:26:11 följande:

Jag brukar handla på StartFitness när jag hittat den modell och storlek jag vill ha. Billigare, snabb frakt och riktigt proffsig returhantering. Inga frågor, det var bara att skicka tillbaks. Däremot är det svårt om man vill testa någon ny modell och jag har inte hjärta att gå till en lokal kedja, få hjälp med utprovning och sedan inte köpa skon.

Hej!
    Där var jag inne och kollade men sen hittade jag bättre pris på 21run.com till slut. Nu visste jag exakt vilken sko jag skulle ha. Men till våren när det blir dags så kommer jag nog ändå att beställa på nätet. Visst, det är klart att hjälpen man får på tex. Löplabbet är suverän. Men jag hade ingen aning om att det var så stor skillnad och 500:- extra är det inte värt. Då kan man köpa träningskläder eller något annat skoj för de pengarna.
  • Zezzan
    Gladskit skrev 2012-09-14 13:26:19 följande:

Det måste självklart jag med! Men när jag gjort det så smiter jag hem och beställer på webben istället.
    Så jäkla trögt att jag inte gjort det innan bara....
    Jag förstår hur du tänker och jag har själv gjort så i flera år, men 500:- är mycket pengar att spara på ett enda par skor med samma tillverkningskod, samma färg, samma allting som på Löplabbet...

Långärmade tröjor har jag inget bra tips på tyvärr!
    Ja absolut fins det mycket att spara där. Får tuffa till mig helt enkelt
  • Jespis

Har vaknat i Sthlm och försökt få ner hotellfrukosten bland alla fjärilar i magen... Nu sticker maken och kör ett cykellopp i Hammarby och jag promenerar iväg till nummerlappsutlämningen. Önskar att jag inte blev så nervös! Om sisådär 6h30 bär det av!

• Zezzan

Lycka till ni som ska springa idag  

Gissa vad som hände igår då jag var i skolan? Jajamensan fotj***ln började göra ont igen. Blir snart GALEN! 

• SC11

Hej, här en nybörjare!
    Började "springa" i maj, klarade några hundra meter innan jag fick rejält håll. Benen vill springa men konditionen är kass. Blev sjuk och hade uppehåll till juli, och sen juli har jag sprungit någorlunda regelbundet..

Men jag klarar inte av att springa nonstop. Måste pausa lite och sen fortsätta. Varför är det så? Även på löpbandet är det så, och jag klarar bara 4 km. Snacka om NYBÖRJARE!

När jag väl springer så springer jag rätt snabbt, så kanske därför jag blir trött fort? Vill så hemskt gärna bara spriiiiinga..
    :)

• Zezzan
    SC11 skrev 2012-09-15 10:14:08 följande:
    Hej, här en nybörjare!
    Började "springa" i maj, klarade några hundra meter innan jag fick rejält håll. Benen vill springa men konditionen är kass. Blev sjuk och hade uppehåll till juli, och sen juli har jag sprungit någorlunda regelbundet..

Men jag klarar inte av att springa nonstop. Måste pausa lite och sen fortsätta. Varför är det så? Även på löpbandet är det så, och jag klarar bara 4 km. Snacka om NYBÖRJARE!

När jag väl springer så springer jag rätt snabbt, så kanske därför jag blir trött fort? Vill så hemskt gärna bara spriiiiinga..
    :)

De flesta nybörjar program som finns är uppbyggda så att man ska jogga - gå -jogga - gå osv. Testa att sänka tempot så orkar du nog längre
    Jag är oxå nybörjare  
  • Jespis

Gah! Klädångest solen skiner, men vindarna är kyliga. Och så målgång mellan 18 och 18.30 - då är det ju kväll! Långärmat och långbent?

• Zezzan

Jag hade nog kört på capribyxor och tshirt. Men jag år väldigt varm av mig och svettas lätt

Svar på tråden Löpartråden 13