• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Zezzan

Jga vaknade och var tjock i halsen. Yngsta barnet har feber och hostaz och maken behöver åka och jobba. Blir svårt att få till dagens pass alltså :-S

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Zezzan

Mutade maken så att han stannade hemma 1.5 timme längre än vad han hade tänkt. Jag drog på mig kläderna och begav mig ut. Har nog aldrig springit 1 mil så sakta. Men jag tog mig runt och jag överlevde

• Waimea

Heja Zezzan! 

Jag har precis kommit hem efter 36 km löpning. Långsamt och skönt hela vägen, faktiskt. Hade hallonsaft och vatten i vätskebältet samt en banan i näven, verkar ha gjort susen. Förmodligen var min kompis behov av kisspauser också bra för mig eftersom jag fick lite återhämtning! Nu stretch och varm dusch!!

• Zezzan
    Waimea skrev 2012-09-16 15:26:31 följande:
    Heja Zezzan! 

Jag har precis kommit hem efter 36 km löpning. Långsamt och skönt hela vägen, faktiskt. Hade hallonsaft och vatten i vätskebältet samt en banan i näven, verkar ha gjort susen. Förmodligen var min kompis behov av kisspauser också bra för mig eftersom jag fick lite återhämtning! Nu stretch och varm dusch!!
    Åhhh låter helt overkligt att klara av att springa så långt. men å andra sidan var 10km overkligt för mig för 6 månader sedan oxå

Jag har nu bestämt mig för att totalt skita i tiden på lördag. Målet är att ta sig runt. Det är min först HM. jga har aldrig sprungit längre än 15km tidigare. detta blir en test och jag sätter PB både på distans och tid i vilket fall som helst. Jag ska bli glad när jag går i mål om så tiden är 2.45. Jag klarade det. Jag har gått från att inte ha sprungit en meter till att ta mig runt ett HM på 6 månader. Detta till trots att jag den senaste månaden har haft väldiga problem med foten.
    Nu jäklar ska jag klara detta. Hoppas hoppas inte foten börjar göra ont nu innan bara

• Themis

Grattis till genomförda halvmaror Jespis och löparmamman, jag är så avundsjuk på er!

En annan är nöjd med 5 km och så 20 min på ellipsen och sen 7 km till, idag. Men nästa långtidsförsök så vill jag få ihop 12 km i ett sammanhang, det vore stort för mig.

I morgon fyller jag 40 och har nog aldrig varit i bättre form, så därmed får man känna sig tröstad.

Men jag har lite känningar i låren nu...

För övrigt anser jag att anonyma i trådar om harmlösa ämnen bör ignoreras.
  • Zezzan
    Themis skrev 2012-09-16 17:15:41 följande:
    Grattis till genomförda halvmaror Jespis och löparmamman, jag är så avundsjuk på er!

En annan är nöjd med 5 km och så 20 min på ellipsen och sen 7 km till, idag. Men nästa långtidsförsök så vill jag få ihop 12 km i ett sammanhang, det vore stort för mig.

I morgon fyller jag 40 och har nog aldrig varit i bättre form, så därmed får man känna sig tröstad.

Men jag har lite känningar i låren nu...
    Grattis i förskott  
  • PerG

Igår blev det 2*Skatåsmilen (20km alltså! ;) ) som uppladdning för Lidingö. Hade siktat på 5:15-5:30tempo och det blev ganska exakt 5:30tempo dvs 1:50... Mitt mål på Lidingö är primärt 2:50 med 2:45 som bonusmål så om jag kan hålla den farten i ytterligare 10 km så klarar jag iaf det förstnämnda och det borde inte vara några problem!

Idag blir det kanske en kortare löptur eller lite motionscykel och imorgon ska jag försöka mig på att springa 5km på så exakt 22:19 som möjligt (vi har en tävling på jobbet som sagt och just nu har jag 1:a platsen med 22:29) så jag tänkte utöka marginalen med 10 sekunder även fast jag kan snabbare (tävlingen från i våras har ju börjat om från noll) .. ;)...

• Zezzan
    PerG skrev 2012-09-16 17:23:21 följande:
    Igår blev det 2*Skatåsmilen (20km alltså! ;) ) som uppladdning för Lidingö. Hade siktat på 5:15-5:30tempo och det blev ganska exakt 5:30tempo dvs 1:50... Mitt mål på Lidingö är primärt 2:50 med 2:45 som bonusmål så om jag kan hålla den farten i ytterligare 10 km så klarar jag iaf det förstnämnda och det borde inte vara några problem!

Idag blir det kanske en kortare löptur eller lite motionscykel och imorgon ska jag försöka mig på att springa 5km på så exakt 22:19 som möjligt (vi har en tävling på jobbet som sagt och just nu har jag 1:a platsen med 22:29) så jag tänkte utöka marginalen med 10 sekunder även fast jag kan snabbare (tävlingen från i våras har ju börjat om från noll) .. ;)...
    ha ha du får stoppa och jogga lite sakta på slutet om du tagit det för fort
  • PerG

Ja, jag vill ju hålla tävlingen igång men inte döda den.. Det finns nog 7-8 st som klarar sub23 (i år) men kanske bara 3-4 av dessa som klarar sub22... ;)

Zezzan skrev 2012-09-16 17:32:20 följande:
    ha ha du får stoppa och jogga lite sakta på slutet om du tagit det för fort

• Waimea

Zezzan: Rätt så! Envis du, va? B-)

PerG: Ditt jobb verkar vara ett bra ställe att jobba på  om man gillar att springa och är tävlingsmänniska

Svar på tråden Löpartråden 13