• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • LaFontaine

Jag var ute och sprang en runda idag men kände rätt fort att nåt inte stod rätt till. Mycket riktigt, nu har jag ont i halsen. Det hade kanske varit en bra grej att tänka till lite när hela munnen fylldes av blåsor...

Kan man annat än älska nedsatt immunförsvar?

• Themis
    LaFontaine skrev 2012-09-16 22:35:36 följande:
    Jag var ute och sprang en runda idag men kände rätt fort att nåt inte stod rätt till. Mycket riktigt, nu har jag ont i halsen. Det hade kanske varit en bra grej att tänka till lite när hela munnen fylldes av blåsor...

Jag hatar mitt kassa immunförsvar.
    För övrigt anser jag att anonyma i trådar om harmlösa ämnen bör ignoreras.
  • PerG
    Waimea skrev 2012-09-16 22:15:54 följande:
    Zezzan: Rätt så! Envis du, va? B-)

PerG: Ditt jobb verkar vara ett bra ställe att jobba på  om man gillar att springa och är tävlingsmänniska
    Jepp... Det finns rätt många tävlingsmänniskor på vårt kontor (du skulle se aktiviteten i endomondo) hos oss och vi är nog c:a 8-10st som har löpning som "huvudsport" och ett antal till som har det som "bisyssla" (av c:a 70st anställda) så det pratas rätt mycket löpning på lunchraster och fikapauser kan man säga.. Speciellt nu när vi har tävlingen igång... ;)

Ändrade planer för morgonens lunchpass... det blir nog intervallträning istället. En kollega ville köra det så jag hänger på så vi kör nog 4-5*1000m (hinner nog inte mer på en lunch).
  • xmarcusx

Min kassa höft sabbade Stockholm HM för mig. Tog mig runt på 1:40, vilket var ungefär fyra minuter långsammare än vad jag hade tänkt mig, men nu är jag i alla fall fylld av revanschlusta inför kommande lopp.

• Zezzan
    LaFontaine skrev 2012-09-16 22:35:36 följande:

krya på dig
    PerG skrev 2012-09-16 23:28:32 följande:
    Jepp... Det finns rätt många tävlingsmänniskor på vårt kontor (du skulle se aktiviteten i endomondo) hos oss och vi är nog c:a 8-10st som har löpning som "huvudsport" och ett antal till som har det som "bisyssla" (av c:a 70st anställda) så det pratas rätt mycket löpning på lunchraster och fikapauser kan man säga.. Speciellt nu när vi har tävlingen igång... ;)

Ändrade planer för morgonens lunchpass... det blir nog intervallträning istället. En kollega ville köra det så jag hänger på så vi kör nog 4-5*1000m (hinner nog inte mer på en lunch).
    Undra om man kan dra igång någon likande tävling i min klass (90personer) på högskolan?
    xmarcusx skrev 2012-09-17 17:40:44 följande:
    Min kassa höft sabbade Stockholm HM för mig. Tog mig runt på 1:40, vilket var ungefär fyra minuter långsammare än vad jag hade tänkt mig, men nu är jag i alla fall fylld av revanschlusta inför kommande lopp.
    Inte kul. Jag tycker dock du fick en grymt bra tid men förstår att du är besviken om du har kapacitet till att få en bättre

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • PerG

Bra jobbat på Stockholm HM alla som sprang förresten! Hur blev vädret till slut?

xmarcusx skrev 2012-09-17 17:40:44 följande:
    1:40 är i min värld en riktigt bra tid, men jag förstår känslan när man siktat in sig på en snabbare tid! 

Vad ligger i pipan härnäst? Lidingöloppet? 
  • PerG

Idag hade vi "aktivitetslunch", jag och 3 kollegor, och det blev som planerat 4x1000m intervaller på lunchen (i 4:10-tempo). Kändes riktigt bra och hade gärna kört 2-3 intervaller till men lunchen är inte så lång att man hinner med det tyvärr.... 

Tog istället en milrunda förut när frugan nattade barnen... Kändes helt okej trots dagens intervallträning... 

• Jespis

Per, vädret i Sthlm var helt fantastiskt! Soligt och fint, inga vindar att tala om!

Har just tagit första rundan efter halvmaran. 5 km vid soluppgången - tur det var så vackert, för skönt var det då inte!

• Zezzan

Spöregn, blixtar och dunder. Det sammanfattar morgonens runda. 6km blev till 4,5 då jag ej vågade springa på de öppna ytorna längs åkrarna utan höll mig i områden där blixten förhoppningsvis tog ett hus istället för mig :-S blev dock impad över mig själv att jag äns begav mig ut

Svar på tråden Löpartråden 13