Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Marcus: Skit också.. hoppas det ger med sig!
Themis: GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS en dag i efterskott blir det väl nu?
Per: åhå, dubbla pass, minsann och dar. Ambitiöst.
Jag körde CXWorks igår på lunchen, joggade till och från träningen (ca 2 km) och sen lufsade jag fem km med grannens hund på kvällen, blev en ren återhämtning.
Högintressant kvällsrunda, min svarte lille raket till träningskompis galopperade i selen (jag hade honom fastsatt i ett bälte runt midjan) när vi stack iväg och andades pipigt efter 500 meter. Det var som att springa i väldigt stark medvind..
När vi väl kom in i skogen släppte jag honom och han for iväg - lyckligtvis fick han syn på en polisbil (!) och stannade, jag kopplade och det visade sig vara lyckat för polisen var ute och tränade sin hund och Bob (som grannens jycke heter) tycker att alla andra hundar är superläskiga och vill bråka. Nåväl, vi passerade polis och polishund med raggen rest och skällandes, och sen kommer - en travhäst i fartträning. Bob visade att han faktiskt är väldigt väldresserad och lade sig direkt på kommando. Vi springer vidare, uppför de sista backarna nu - och vad kommer då? Jo, samma travhäst, Bob lös igen, men duktig som han är fullständigt kastar han sig ner i liggande bredvid skogsvägen. Ujuj. Den sista kilometern travade han lydigt framför mig med slackt koppel och hängande tunga, så vi fick väl vad vi behövde båda två.
Idag har jag träningsvärk precis överallt - ben, bål, axlar, rygg - you name it. Kanske läge för en ren vilodag..
Fick startkortet idag. Usch vad nervös jag blev.
Jag tänker lite tvärtom att loppen får mig att hålla igång träningen... ;)..
Men visst kan loppen störa eftersom man kanske tvingas träna sådant som man egentligen inte vill. Skulle t.ex. behöva och vilja träna rullskidor, men jag kan inte låta bli löpningen pga Lidingöloppet (och Finalloppet)...
En annan nackdel med lopp är att jag bara "kan" (löjligt, jag vet) lämna blod 1-2 ggr/år (efter Lidingöloppet och efter Vasaloppet passar det bäst) eftersom jag annars inte vill riskera konditionen som ju brukar påverkas 1-2 veckor efteråt och många av loppen ligger tätt från maj-sept.... ;)
PerG: Jag har nyligen flyttat min senaste blodgivning till den 1 oktober, men funderar på att skjuta den till den 21 i stället..
Trevlig tråd! Själv löptränar jag sedan i våras. I Augusti sprang jag "midnattsloppet" och om några veckor ska jag springa "tjurruset"!! Jag måste ha mål för att motivationen inte ska tryta;)
Någon som testat dessa strumpor? Är de bra?
viewitem.eim.ebay.no/INJINJI-PERFORMANCE-ORIGINAL-MICRO-TOESOCKSMALLPINKtoe-sock-running/360487830235/item
Kl 13.52 på lördag ska startskottet gå för min startgrupp i Oslo halvmarathon