• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Zezzan

Imorse stod det faktisk temperatur 1 grad och spöregn. JIPPI. Nu är det uppe i 6 grader och uppehåll

• Gladskit
    LaFontaine skrev 2012-09-21 11:35:41 följande:
    Om man har ont i halsen på morgonen men inte på dagen (lite svid bara), får man springa då? Eller ska man ta sitt lilla hjärtfel och ta det säkra före det osäkra? Jag kommer möjligen att börja klättra på väggarna snart.

/Springsugen 

Jag kände så igår morse och bestämde mig för att träna ändå.
    Jag brukar resonera som så att antingen bryter det ut eller så lägger det sig.
    Men det förutsätter att man har koll på sin kropp och kan bryta om det inte känns bra.

En mil blev det och idag tycker jag inte att jag känner så mycket så det drar nog förbi hoppas jag.

Idag blir det 30min simning efter jobbet. Siktar på 1600 sköna meter blandat frisim och teknik/ben!!
  • LaFontaine
    Gladskit skrev 2012-09-21 12:32:31 följande:

Jag kände så igår morse och bestämde mig för att träna ändå.
    Jag brukar resonera som så att antingen bryter det ut eller så lägger det sig.
    Men det förutsätter att man har koll på sin kropp och kan bryta om det inte känns bra.

En mil blev det och idag tycker jag inte att jag känner så mycket så det drar nog förbi hoppas jag.

Idag blir det 30min simning efter jobbet. Siktar på 1600 sköna meter blandat frisim och teknik/ben!!
    Saken är att jag mådde som en hund igår... Jag glömde kanske nämna att jag flåsar som en blåbälg efter ett par våningar i trappan?

Okej, jag ska vila lite till.  Liiite...
  • Gladskit
    LaFontaine skrev 2012-09-21 12:46:08 följande:
    Saken är att jag mådde som en hund igår... Jag glömde kanske nämna att jag flåsar som en blåbälg efter ett par våningar i trappan?

Ja då kanske du ska vila liiite till, så hoppas vi att det inte blir värre
    Missar tyvärr min simning idag, de ringde från skolan och sonen var dålig.
    Inte så mycket att göra åt det och barnen går självklart först. Men det grämer mig ändå, min kropp vill röra på sig!
    Ska försöka få till en tidig löprunda imorron innan mannen drar till jobbet.
  • Zezzan
    LaFontaine skrev 2012-09-21 12:46:08 följande:

Låter som att du kan må bra av lite vila
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • LaFontaine
    Zezzan skrev 2012-09-21 16:17:01 följande:
    Låter som att du kan må bra av lite vila
    Nu tycker jag att du ska vara tyst

Lycka till imorgon förresten! hur känns foten? 
  • Zezzan
    LaFontaine skrev 2012-09-21 16:29:37 följande:
    Nu tycker jag att du ska vara tyst

Lycka till imorgon förresten! hur känns foten? 
    hihihi

Foten känns ok. inte 100% men ok. har kunnat löpa liiite med den iallafall. är nog mer orolig för kondisen och orken imorgon än foten om jag ska vara ärlig. men men målet är att ta sig i mål om det så ska ta 3 timmar. Hoppas hoppas regnet lyser med sin frånvaro och stämningen är på topp. det skulle hjälpa mig enormt mycket. Kl 13.52 går startskottet för min startgrupp :-S 
  • LaFontaine
    Zezzan skrev 2012-09-21 16:41:49 följande:
    hihihi

Foten känns ok. inte 100% men ok. har kunnat löpa liiite med den iallafall. är nog mer orolig för kondisen och orken imorgon än foten om jag ska vara ärlig. men men målet är att ta sig i mål om det så ska ta 3 timmar. Hoppas hoppas regnet lyser med sin frånvaro och stämningen är på topp. det skulle hjälpa mig enormt mycket. Kl 13.52 går startskottet för min startgrupp :-S 
    Jag håller tummarna!
  • Zezzan
    LaFontaine skrev 2012-09-21 16:43:41 följande:
    Jag håller tummarna!
    Tack snälla.jag är skit nervös
Svar på tråden Löpartråden 13