• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Zezzan

Tack snälla sitter här hemma och har just ätit frukost. är så nervös att jag skakar haha. taktiken är att ta det lugnt. Knappt styrfart. Om jag har krafter kvar efter 15km så ökar jag då. målet är att ta sig runt om jag så ska behöva krypa in i mål. 

Klarar dem av att komma in i mål så ska jag göra det

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Jespis

Jag har just köpt Szalkais höstprogram. Hans upplägg funkar för mig och jag känner att jag behöver något som motiverar mig nu efter halvmaran och när höstmörkret kommer. Målet är att kapa tiden på milen - så det blir inga direkta långpass nu. Känns lite skönt, för de är onekligen ganska tidsödande!

Bara maken och äldste sonen kommer hem från dagens fotbollscup för pojkar 04 så ska jag springa 2 km + 5 km med förtökning + 1 km.

Hur gör ni andra för att inte tappa motivationen efter ett lopp man haft som träningsmål?

Nu är Zezzan igång va?! Hoppas det blir en toppendag!

• PerG

Jag har en "femårsplan" vilket innebär att det alltid finns ett delmål att sikta mot. Efter Lidingöloppet är det finalloppet, sen Vasaloppet (och alla seedningslopp), sen Göteborgsvarvet, Stockholm Marathon, Vätternrundan, osv osv... ;)

Jespis skrev 2012-09-22 13:49:47 följande:
    Hur gör ni andra för att inte tappa motivationen efter ett lopp man haft som träningsmål?

• Jespis

Jag behöver kortare mål för att inte stupa av stress tror jag. 5-årsplan låter bra, men är nog för långt för mig. Du är också duktigare än jag på att hålla igång året runt... Jag gillar ju inte skidåkning, fast jag bor i Jämtland...(snacka om udda fågel!)

För övrigt menade jag ju förstås 5 km med FARTökning och inget annat...

Svar på tråden Löpartråden 13