Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Jag har för övrigt bestämt mig för mina två, kanske lite motsägelsefulla mål inför nästa år.
1. Genomföra ett ultralopp. Har siktat in mig på ett sextimmarslopp hemma-hemma i Dalarna i april.
2. Springa milen på under 40 minuter. Med tanke på långlopp i april är det rimligt att sikta in sig på det framåt senare delen av 2013.
Som en trevlig bieffekt av träningen till nummer 2 hoppas jag att jag kan klämma en halvmara på under 1.30 också.
Tanken är att springa fler kvalitetspass, men varva med riktigt långa och långsamma långpass, typ 3-5 mil. Borde bli en bra träningskombination. Men det är mitt allra, allra seriösaste träningsmål någonsin. Lite pirrigt, mycket roligt!
Finns det några lättare men inte hellätta skor man kan ha i en övergång? De skor jag har nu är väll rätt regält dämpade tror jag
Hej igen! Jag har saknat er! Kul att läsa om fina tider på halvmaror och LL. Inspirerande! Funderade på att köpa en startplats i Lidingö tjejlopp, men fick aldrig ändan ur.. Tur var det, för jag hade feber tors-lör den veckan. Opererades igår, så nu blir det ingen löpning på 2veckor. Inget allvarligt, en liten förlossningsskada bara... Narkossköterskan såg att jag läste Runner's World och det visade sig att hon tränande inför NY Marathon! Hon övertalade mig att springa Sthlm HM nästa år. jag är sugen, kanske borde anmäla mig! Sedan jag skrev här sist har jag iaf sprungit 5k i 5:30-tempo. Utan att känna mig helt slut efteråt. Små, små förbättringar... FRÅGA: vinterskor, har ni det? Med eller utan dobbar? Är sugen på nån Icebug-modell, men har absolut ingen koll.
Jag har ett par icebugs, med dobbar. De passar inte mig så bra och så är de lite för små dessutom... Vet inte om jag ska köpa ett par stl 40 (har alltid 39 annars) och ge dem en chans till... De är ganska hårda och inte särskilt följsamma - men greppet är fantastiskt! Jag brukar annars springa med vanliga broddar, som man trär på skon - funkar jättebra!
Börjar längta efter att komma ut och springa! Förkylningen sitter i bröstet och luftvägarna, jag är hes och hostig och nu är det verkligen inte kul längre! Imorgon fm flyger maken till England på kurs, är hemma och vänder på onsdag och åker sen till Göteborg på ytterligare en kurs. Själv ska jag rodda runt vardagen med tre barn och jag ser min löpning skymta någonstans bortom den veckan... Blä!
PerG: Japp, jag springer GBG, sen tänkte jag ta något mindre millopp här i faggorna och persa på. Går ett bra i mitten av september.
Jätteroliga mål du har - du lär få bra draghjälp i träningen till LL i att träna för AXA.
Zezzan: Jag springer i ett par Asics DS Trainer. De är lättare än en 'vanlig' sko, men ändå rätt stabila. Jag pronerar jättemycket så jag blandar och ger, idag var jag ute i mina Mizuno Wave Ronin II, de är tokplatta och snabba, men dessa kan jag inte springa mkt i, då går det åt skogen med hälsenorna. Har också ett par rejält stabila, Saucony Hurricane, dessa kör jag mest mängd i (pass längre än 15 km) och jag har haft dem på mina senaste långa tävlingar. Lite oortodoxt, kanske, att springa tävling i tjockis-skorna, men jag brukar få trassel med krampkänning och skit i slutet av både mara och LL, men med dessa känner jag ingenting. Behöver nog dämpningen när jag blir trött eftersom jag är rätt klen i bålen och gärna både sätter mig ner i steget och krummar med ryggen.
Idag var jag ute på 15x1 min med 30 sek joggvila, sprang i skogen hemmavid. Uppför åt ena hållet - 4.10 - 4.20 - tempo - nerför åt andra, typ 3.55-tempo. Hade programmerat klockan så den plågade mig igenom det. Tyckte inte det kändes så blodigt innan passet, men sen insåg jag att en minut kan bli vansinnigt lång. Fint i skogen, hursomhelst, och fullt med trattisar, jag och sonen var ute och cyklade och plockade lite innan.