• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • PerG

Var ute i förmiddags och tog en lugn löptur efter veckans förkylning. Blev 9km "utforskningsrunda" som avslutades med 2km rejält backigt grusspår i skogen...

Rekade lite efter en bra plats att springa 5km så fort som möjligt och hittade ett superplatt rakt ställe som jag kan springa 2*2.5km på.... Men det blir nog först om ca 2 veckor jag försöker mig på det. Skulle egentligen behöva en hare som kan dra mig i 4:05-4:10 tempo. ;).. Kanske en cyklist som cyklar med mig eller nåt.. ;)

• Zezzan

Hur gör ni med träningen efter ett lopp. Idag är jag über stel i benen. Gör ont att böja knän och baksida lår ska vi inte tala om  
    Men har försökt gå så mycket som möjligt för att mjuka upp.
    Hur går jag vidare resten av veckan? 

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • PerG

Jag hade nog tagit det väldigt lugnt i en vecka... Ev. något lättare pass efter några dagar om benen känns okej...

Zezzan skrev 2012-09-23 18:06:00 följande:
    Hur gör ni med träningen efter ett lopp. Idag är jag über stel i benen. Gör ont att böja knän och baksida lår ska vi inte tala om  

Men har försökt gå så mycket som möjligt för att mjuka upp.

Hur går jag vidare resten av veckan? 

• Themis

Hittade denna idag:

www.marathon.se/inspiration/lchf-laddning-inget-f%C3%B6r-l%C3%A5ngl%C3%B6pare

Så då verkar det som om jag gör "rätt" då enligt Bengt Saltin, när jag försöker dra ner kolisarna för att viktminska under veckan, men sen unnar mig lite innan ett utmaningspass?

Jaja, en gör så gott en begriper... Drömmer

För övrigt anser jag att anonyma i trådar om harmlösa ämnen bör ignoreras.
  • PerG

Hmm... Det "kliar i fötterna" och är riktigt sugen på att köra 5km på ~22 idag (och kanske milen på ~47) bara för att återta förstaplatsen i tävlingarna på jobbet (men bara med liten kalkylerad marginal då)... Ligger 2:a resp. 3:a för tillfället, men kanske borde spara mig lite inför Lidingö... Hmmm..

Imorgon blir det ev. ett lättare intervallpass (4x1000m) som jag hade tänkt som sista "riktiga" uppladdning...

• PerG
    PerG skrev 2012-09-23 20:11:44 följande:
    Hmm... Det "kliar i fötterna" och är riktigt sugen på att köra 5km på ~22 idag (och kanske milen på ~47) bara för att återta förstaplatsen i tävlingarna på jobbet (men bara med liten kalkylerad marginal då)... Ligger 2:a resp. 3:a för tillfället, men kanske borde spara mig lite inför Lidingö... Hmmm..

Imorgon blir det ev. ett lättare intervallpass (4x1000m) som jag hade tänkt som sista "riktiga" uppladdning...
    Det blev en milrunda och jag gick visst upp på 1:a plats i båda tävlingarna på samma runda! ;).... 22:08 på 5km-tävlingen och 45:18 på 10km...

Min plan var att springa 3km som uppvärmning till den plats där jag tänkt springa 5km (där det är totalt platt) och sen göra det på c:a 22:10 men när jag sedan hade sprungit klart dessa 5km (och därmed hade sprungit 8km totalt) så var snitthastigheten 4:30 på hela rundan så då tänkte jag att det får bära eller brista och gasade de sista 2km (som då består av 1km uppförsbacke med c:a 40m stigning... )
  • Zezzan
    PerG skrev 2012-09-23 23:23:05 följande:
    Det blev en milrunda och jag gick visst upp på 1:a plats i båda tävlingarna på samma runda! ;).... 22:08 på 5km-tävlingen och 45:18 på 10km...

Min plan var att springa 3km som uppvärmning till den plats där jag tänkt springa 5km (där det är totalt platt) och sen göra det på c:a 22:10 men när jag sedan hade sprungit klart dessa 5km (och därmed hade sprungit 8km totalt) så var snitthastigheten 4:30 på hela rundan så då tänkte jag att det får bära eller brista och gasade de sista 2km (som då består av 1km uppförsbacke med c:a 40m stigning... )
    heja heja superbra jobbat
  • Nikhita

Hej! Nån som har nån aning om varför jag har börjat få ont i smalbenen vid löpning?
    Jag var sjuk i en vecka sen när jag började jogga igen så har det gjort ont i benen.
    Det släpper efter 3-4 km och gör sen inte ont längre. Dåligt uppvärmd? Kyla? Eller nåt värre kanske?

I don't worry cause everything's gonna be alright
  • Zezzan
    Nikhita skrev 2012-09-24 10:29:09 följande:
    Hej! Nån som har nån aning om varför jag har börjat få ont i smalbenen vid löpning?
    Jag var sjuk i en vecka sen när jag började jogga igen så har det gjort ont i benen.
    Det släpper efter 3-4 km och gör sen inte ont längre. Dåligt uppvärmd? Kyla? Eller nåt värre kanske?
    Benhinnorna? Det tror jag är rätt vanligt. Benhinneinflammation? Fel skor? dåligt underlag? ej värmt upp ordentligt?
Svar på tråden Löpartråden 13