• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Themis

Dunk för mig! Hittar inte riktigt envisheten att dra igenom nytt pers.

Men tempohöjning börjar kännas ok, fast jag ramlar igenom och måste pulsa ner ibland. Måste kämpa igenom de där döda metrarna snart...

För övrigt anser jag att anonyma i trådar om harmlösa ämnen bör ignoreras.
  • Zezzan
    Themis skrev 2012-09-24 20:28:15 följande:
    Dunk för mig! Hittar inte riktigt envisheten att dra igenom nytt pers.

Men tempohöjning börjar kännas ok, fast jag ramlar igenom och måste pulsa ner ibland. Måste kämpa igenom de där döda metrarna snart...
    Tänk att jag står där bakom varje hörn och hejar för fullt på dig. 

När jag var som tröttas i lördags så tänkte jag på ett sms som jag fick av min lillasyster precis innan jag startade, det stod bara ett ord. Men det ordet hjälpte mig där och då. KRIGA!!! 
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • xmarcusx
    PerG skrev 2012-09-23 17:52:40 följande:
    Var ute i förmiddags och tog en lugn löptur efter veckans förkylning. Blev 9km "utforskningsrunda" som avslutades med 2km rejält backigt grusspår i skogen...

Rekade lite efter en bra plats att springa 5km så fort som möjligt och hittade ett superplatt rakt ställe som jag kan springa 2*2.5km på.... Men det blir nog först om ca 2 veckor jag försöker mig på det. Skulle egentligen behöva en hare som kan dra mig i 4:05-4:10 tempo. ;).. Kanske en cyklist som cyklar med mig eller nåt.. ;)
    Jag snittade 4:09 senast jag sprang fem kilometer (lite mindre än en månad sedan).

Men jag tycker att det är jobbigt att springa för rakt och platt, svårt att sätta delmål då. 
  • Zezzan

Ni är så himla snabba. Jag blir grymt impad och peppad Träna träna träna är det som gäller

• PerG
    xmarcusx skrev 2012-09-24 21:08:14 följande:
    Jag snittade 4:09 senast jag sprang fem kilometer (lite mindre än en månad sedan).

Men jag tycker att det är jobbigt att springa för rakt och platt, svårt att sätta delmål då. 
    Jag kanske borde anlita dig då! ;)

Ja, det är lite oinspirerande att springa helt platt och rakt. Jag sprang från Marklandsgatan på Säröbanan söderut och vände vid Radiomotet ungefär (du var väl från gbg va?) och det är ganska enformigt att springa där och precis som du säger svårt att hitta delmål.. Det finns väl typ två "kurvor" man kan ta sikte på... ;).. 

• Nelia82

Jag har snarare för backigt ibland kan jag tycka (bor i Hisings Backa), men det är väl en smaksak. När vi var i Portugal i somras tyckte jag det var jätteskönt att springa längs strandpromenaden för det var helt platt. Dock hård motvind åt ena hållet

Jag är dunderförkyld, så här blir det bara promenader ett tag. Trist när benen har spring i sig....

• Gladskit

Jag säger som Zezzan, vad snabba ni är!!
    Ni är grymma!

Själv har jag varit nere och nosat på 52-53 på milen men i snitt om jag tar alla mina rundor så ligger jag nog runt 6min/km. Någon ambition att bli snabbare har jag inte riktigt heller. Jag springer 3-4ggr/vecka och varvar milpass med intervallpass vilket passar mig bra.

• Zezzan
    Gladskit skrev 2012-09-25 19:47:25 följande:
    Jag säger som Zezzan, vad snabba ni är!!
    Ni är grymma!

Själv har jag varit nere och nosat på 52-53 på milen men i snitt om jag tar alla mina rundor så ligger jag nog runt 6min/km. Någon ambition att bli snabbare har jag inte riktigt heller. Jag springer 3-4ggr/vecka och varvar milpass med intervallpass vilket passar mig bra.
    Jag har sprungit 5km på 25.18 (tävling), milen på 55.44 (träning), HM på 2.13.10
    Det är mina bästa tider

• Sommarfrö

Okej, imon förmiddag ska jag ge mig ut på den där milen igen och hoppas på en bättre tid än förra gången :) Har intervalltränat lite i veckan så vi får väl se om det gett nått resultat.

Vilka snabba tider många har i tråden! Hur ofta är ni ute och tränar? Vad tränar ni mer än löpning? :)

• xmarcusx
    PerG skrev 2012-09-24 23:21:18 följande:
    Jag kanske borde anlita dig då! ;)

Ja, det är lite oinspirerande att springa helt platt och rakt. Jag sprang från Marklandsgatan på Säröbanan söderut och vände vid Radiomotet ungefär (du var väl från gbg va?) och det är ganska enformigt att springa där och precis som du säger svårt att hitta delmål.. Det finns väl typ två "kurvor" man kan ta sikte på... ;).. 

Jag bor i Lerum men jobbar i Särö så jag är bekant med sträckningen. Aldrig sprungit där dock, bara cyklat, men kan tänka mig att det går fort om man kan strunta i att det är långa raksträckor. Göteborg marathon går ju ner till Särö och tillbaka för övrigt.
Svar på tråden Löpartråden 13