Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Jag springer med en 405:a. Jag tycker inte pulsbandet skaver och jag har nog det som är med mer hårdplast:)
Axeln är liiite bättre. Skippade kiropraktor idag då jag fått tag på min suveräne massor/zonterapeut (hon kör med spikmatta, koppar,öronakupunktur mm).
Funderar på att test 5 km imorgon och se hur det känns i axeln - mega mycket stretch efter dock!
Jag är såååå arg och besviken
Hade laddat för att få komma ut och springa några km på morgonen med att äta mycket och sent igår, gått upp väldigt tidigt här på morgonkvisten och sedan ringer mannen och säger att han är så sen hem från jobbet och ska iväg och jobba direkt igen så jag måste skippa min tur!!! Ghaaaaaa! Vad hemskt det är när man ställt in sig på något och verkligen längtat och sedan blir det bara blääää av allt. Nej, nu ska jag sura ur mig fullständigt och sedan ska jag se till att resten av dagen blir bra.
JAg har fortfarande inte kommit igång med löpningen riktigt. Testade här om dagen på löpband på gymmet, men det är ju sååå tråkigt. Avskyr verkligen att springa på löpband. Bortsett från det så verkar foten fungera någorlunda i alla fall. Jag känner ju att den är instabil så man får ta det lugnt så man inte trampar snett.
Jag har svårt att ta mig ut själv och springa, behöver verkligen sällskap för att fixa den mentala biten, annars blir det bara 3-5km innan det tar stopp:(
Jag har däremot fått till några riktigt bra pass på gymmet med både styrka och kondition.
Bara 1 vecka till midnattsloppet som blir min första mil sedan stukningen. Ska se till att få in ett löppass innan på 5-8km, sedan blir det fokus på halvmaran 11 september. E18-loppet.
Isold: Nix ingen beställning ännu, har inte fått in pengarna från den gamla utan det skulle ske först vecka. Den som väntar på ngt bra väntar tydligen alltid för länge!
Och så till detta med motivation... om ni inte redan springer till musik så börja. Det gör under för humöret och för orken, gärna schlager, disco, allt med tempo. Börja lyssna redan hemma när ni förbereder inför turen. Man blir så glad och sprallig och allt känns så mycket lättare.
Gaby, jag springer oftast med musik när jag springer själv och gillar det. När jag springer med andra pratar jag hela tiden så då är musik överflödigt
Mitt problem just nu är att ta mig utanför dörren. När jag väl är ute och springer så har jag inga problem att springa länge. Anledningen till att mina morgonrundor är korta är tidsbrist, kommer man inte ur sängen i tid är det svårt att hinna springa långt.. Jag hade en svacka i augusti förra året också av någon anledning. Det är bara att bita ihop och se till att komma igen. Jag tror att en liten del av förklaringen i år är att jag redan har prestationsångest för ett lopp i september och ju mindre jag springer desto mer ångest skapas förstås
Gunsan, det låter som att du är bra igång igen tycker jag, det kan ta sin tid innan foten känns helt ok igen. Jag velar fortfarande angående E18-loppet. Jag hade ju tänkt springa men nu vet jag inte hur jag ska göra.