Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Precis som jag! Visst är det svårt! Man vill och gör för mycket och sedan blir det liksom stopp!
Denna gången har det gått bättre för mig att öka sakta. Har varierat mellan 5 - 7 km och sedan ett par 10 km lopp. Sprang även 3 km så fort jag kunde ett par ggr när vi var på semester. Faktiskt bra för sedan kändes den vanliga takten mer OK (gillar ej intervall). Kommit på att om jag springer längre måste jag springa mer sällan. Kortare gåtr oftare = mer som jag vill.
MEN nu plågar min axel mig!
Spänt mit vid 1 milen + sovit fel
Har nu provat det mesta känns det som men det släpper inte i första taget!
Tips någon???
Precis som jag! Visst är det svårt! Man vill och gör för mycket och sedan blir det liksom stopp!
Denna gången har det gått bättre för mig att öka sakta. Har varierat mellan 5 - 7 km och sedan ett par 10 km lopp. Sprang även 3 km så fort jag kunde ett par ggr när vi var på semester. Faktiskt bra för sedan kändes den vanliga takten mer OK (gillar ej intervall). Kommit på att om jag springer längre måste jag springa mer sällan. Kortare gåtr oftare = mer som jag vill.
MEN nu plågar min axel mig!
Spänt mit vid 1 milen + sovit fel
Har nu provat det mesta känns det som men det släpper inte i första taget!
Tips någon???
Blev som jag trodde ett riktigt långt skönt löppass igår. 7 km asfalt + 10 km terräng och jag har aldrig sprungit så långt någonsin tidigare men det var så skönt. Nu väntar några långa vilodagar vilket jag känner idag att det verkligen behövs. Kroppen gör ont
Gaby: Bra jobbat, härlig långrunda!!
Kulta: Jag brukar få ont i nacken emellanåt, ja, förutom i rumpa och ben, då och allt det kommer från samma ställe - mitt bäcken och det faktum att mitt vänstra ben är lite kortare och att jag får låsningar i nackkotorna. Ett kiropraktor/naprapatbesök brukar få besvären att släppa, men sedan är det bål- och bäckenstärkande träning som behövs för att få bukt med trasslet.
Jag körde ett spinningpass i tisdags och ett intervallpass igår.
Spinningen var verkligen mumma, länge sedan jag cyklade och svettades så mkt.
Gårdagens pass var helt enormt roligt!!! Jag hade flyt i löpningen och kände att jag fick med mig energin i steget och verkligen jobbade med hela benet. Sen gick det väl inte skitfort för det, men det känns att jag är på rätt väg i min teknik! Det blev 4 km uppjogg - löpskolning - sedan 4*3 min och 3*2 min med 1 minuts gåvila mellan varje intervall. Därefter löpstyrka och 1 km nedjogg. Mmmm. Sprang intervallerna på minirundan hemma, rätt kuperad runda, det gillar jag. Kunde gott ha sprungit på ännu lite till, var inte aptrött efter, men det var så skönt att ligga i flytet, så jag lät det vara så.
Sprang i de nya skorna också, de är verkligen sköna! Aaaah, det är SÅ kul att springa nu, ser fram emot nästa tävling.
ont, ont, ont
Härligt, Gaby!!
Låret känns mycket bättre, men det är inte helt borta än. Troligen hade jag tränat på det om jag inte visste bättre den här gången. Det måste läka. Men idag blir det promenad och lite styrka i alla fall.
Kulta: Aj! 
En liten fråga... jag vet ju att någon av er, kanske flera springer med Garmin. Vilket pulsband använder ni er av och är det bra? Det finns nämligen 2 st varav det ena är lite dyrare än det andra. Det ena har mjukt band helt om, medan det andra är hälften plast sedan resten mjukt band.
Och hur känns det att springa med pulsband? Skaver det inte?
Min egen klockbeställning är nu en parodi. Nu får jag pengarna tillbaka och får börja om igen! Suck! Fetdåligt omdömme ska de få minsann måste bara få pengarna tillbaka först