• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Nelia82
    Zezzan skrev 2013-06-06 15:46:24 följande:
    Men så pluggar jag till förskollärare och tränar inte triathlon på heltid heller
    Hehe precis!

Jag kollade aldrig tempot på stegringsloppen, det ska jag göra nästa gång, mest för att se vad jag kommer upp i som mest... Tror inte det ens är i närheten av de som springer i eliten på marathon osv...
  • PerG
    Nelia82 skrev 2013-06-06 20:06:46 följande:
    Hehe precis!

Jag kollade aldrig tempot på stegringsloppen, det ska jag göra nästa gång, mest för att se vad jag kommer upp i som mest... Tror inte det ens är i närheten av de som springer i eliten på marathon osv...
    Rekordet på marathon är 2:03:38 vilket motsvarar 2:55min/km... Det är som att springa 100m på 17,5s vilket kanske säger mer om hur jäkla snabbt de springer!... De springer ju i det tempot hela tiden i 42 kilometer!? ;)

• Zezzan
    Nelia82 skrev 2013-06-06 20:06:46 följande:
    Hehe precis!

Det är ju det roligaste med intervaller. Att koppla in garmin i datan och se alla tiderna när man kommit hem var just av den anledningen som jag köpte Garmin. Innan jag började med intervaller så fungerade det finfint med Endomondo. Första gången jag sprang intervaller så körde jag med endomondo och blev skitsur över att den ej delade upp tiderna utan att man bara fick en helhetstid. Då är det ju inge kul ju
  • Zezzan
    PerG skrev 2013-06-06 20:10:49 följande:
    Rekordet på marathon är 2:03:38 vilket motsvarar 2:55min/km... Det är som att springa 100m på 17,5s vilket kanske säger mer om hur jäkla snabbt de springer!... De springer ju i det tempot hela tiden i 42 kilometer!? ;)

Det är hur jävla sjukt snabbt som helst. Jag har alltid hävdat att det vore kul om dem hade en datagubbe som sprang "normalt" tempo vid sidan av Bolt och company på OS och sånt. bara för att man ska kunna se vilken jäkla skillnad det är.
  • PerG
    Zezzan skrev 2013-06-06 20:14:55 följande:
    Det är hur jävla sjukt snabbt som helst. Jag har alltid hävdat att det vore kul om dem hade en datagubbe som sprang "normalt" tempo vid sidan av Bolt och company på OS och sånt. bara för att man ska kunna se vilken jäkla skillnad det är.
    En "datagubbe"?... Dvs en sån som mig? ;) 
  • PerG
    Zezzan skrev 2013-06-06 20:13:11 följande:
    Det är ju det roligaste med intervaller. Att koppla in garmin i datan och se alla tiderna när man kommit hem var just av den anledningen som jag köpte Garmin. Innan jag började med intervaller så fungerade det finfint med Endomondo. Första gången jag sprang intervaller så körde jag med endomondo och blev skitsur över att den ej delade upp tiderna utan att man bara fick en helhetstid. Då är det ju inge kul ju
    Ja, det suger i Endomondo när man springer intervaller!...

Men jag har ändå endomondo för att regga alla pass (inkl. styrketräning, cykling m.m.) och sen analyserar jag intervallpassen i garmin training center (och antecknar intervalltiderna därifrån i endomondos "notes"-fält).

Eftersom alla mina kollegor också kör endomondo efter våra företagstävlingar så har jag gärna kvar det av "sociala" skäl... ;) 
  • Zezzan

Förstår att du har kvar endomondo av den anledningen Per. Då hade nog jag oxå haft det. Har ju alltid tlf med mig då jag lyssnar på podcast/ljudböcker när jag springer

Rekommenderar Adam och kompani

• PerG

Hehe.. Jag såg framför mig att du menade en coladrickande, pizzaätande datornörd liksom.. ;)...

Fast jag är bara datornörd nu för tiden... Förr däremot drack jag cola och åt alldeles för mycket pizza.. ;)

Zezzan skrev 2013-06-06 23:23:16 följande:
    Hihi en tecknad figur som visas på tvskärmen liksom

Svar på tråden Löpartråden 13