• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Duckan

Okej, trevligt Jespis. Jag har funderinga på Womens Health marathon jag med. Körde halvmaran i september nu.

• Jespis

Rapport från Tenerife: 5-7 km före frukost varje morgon. Springer längs med stranden och det är världens bästa start på dagen!

• Duckan

Vilken disciplin Jespis att springa så mycket på semestern. Det har inte jag.
    Har lite svårt att komma igång efter sjukdom och halvfart sen december. Körde en kortis i måndags (7,3 km) och idag tänkte jag försöka ta mig an milen.

• Jespis

Underlättar att jag är den morgonpigga i familjen... Jag hinner både springa och duscha innan övriga vaknar!

• Duckan

Aha! Ja, jag är den som piggnar till framåt eftermiddagen, lagom till after beach..

• Solstråle00001

Jag har nog bara tjuvläst mest här... Tyvärr är jag förkyld just nu men känner att jag måste komma ut i morgon efter 1,5 v uppehåll pga förkylningen. Hostar lite slem men känner mig bra för ö vrigt bra kanske lite snor... Brukar springa 10 km i lugnt tempo. Går några meter några gånger. Vågar jag? Är aldrig sjuk så jag kan inte sånt ????

• Duckan

En förkylning av mildare slag hindrar inte mig.

Nu har jag precis varit förkyld med feber och vilat i 2 v.

9 km idag var både tungt och långsamt. Fy.

• Jespis

Jag har hört att det som sitter i de övre delarna (näsan t.ex.) är ok, men det som sitter längre ner (hals, luftvägar) ska man vara försiktig med.

Svar på tråden Löpartråden 13