• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • xmarcusx
    Solstråle00001 skrev 2015-03-06 18:31:05 följande:

Jag har nog bara tjuvläst mest här... Tyvärr är jag förkyld just nu men känner att jag måste komma ut i morgon efter 1,5 v uppehåll pga förkylningen. Hostar lite slem men känner mig bra för ö vrigt bra kanske lite snor... Brukar springa 10 km i lugnt tempo. Går några meter några gånger. Vågar jag? Är aldrig sjuk så jag kan inte sånt ????

Är jag tillräckligt frisk för att arbeta tränar jag, annars inte.
  • Solstråle00001

Det blev lite snabb träning idag. Hade gäster som "störde" så det blev 7 km på löpband. Såå tråkigt men det funkade så förkylningen är borta! I morgon får jag äntligen springa ute igen

• Solstråle00001

Är det någon här som använder runkeeper? Senaste gångerna jag har sprungit har kaloriräknaren fått fnatt! Idag sprang jag T.ex 12,5 km och runkeeper säger att jag förbrukat 1100 kcal vilket jag vet är alldeles för mycket! Har kollat på inställningar att vikt och sånt stämmer... Nån som har samma problem? Gillar att ha lite statistik och det stör mig när det är fel! ????

• Duckan

Jar har en runkeeper, men kalorierna krånglar inte däremot farten ibland.

• Michael 310

Vart ett långpass på 18 km i det underbara vårvädret idag. Medans resten av familjen moffade godsaker på ett fik i solen och matade änder :)

• Duckan

Siktar du på något längre lopp Michael 310 eller kör du bara på långt i allmänhet?
    Jag har ett tag kvar mina längre löp (12-15 km). Är helt ur form och 9 km känns som en evighet.

• Michael 310
    Duckan skrev 2015-03-11 16:17:59 följande:

Siktar du på något längre lopp Michael 310 eller kör du bara på långt i allmänhet?

Jag har ett tag kvar mina längre löp (12-15 km). Är helt ur form och 9 km känns som en evighet.

Jag har en förhoppning om att lyckas lura med mig en kompis på nått längre fjäll lopp i år typ BAMM , baghera fjällmaraton eller nått liknande. Men han är inte helt övertalad än . Är rätt ur form själv, farten finns inte längre. Men skam den som ger sig ;)
  • Michael 310
    Duckan skrev 2015-03-11 16:17:59 följande:

Jag har en förhoppning om att lyckas lura med mig en kompis på nått längre fjäll lopp i år typ BAMM , baghera fjällmaraton eller nått liknande. Men han är inte helt övertalad än . Är rätt ur form själv, farten finns inte längre. Men skam den som ger sig ;)
  • Duckan

Du klarar det säkert!
    Jag hade maraton som mål nu i maj, men det känns fasen kört med tanke på hur sent jag kommit igång pga sjukdom.
    Jag kommer att kämpa på, men jag får nog nöja mig med halvan i maj och september istället.

• Michael 310
    Duckan skrev 2015-03-11 16:34:37 följande:

Du klarar det säkert!

Jag hade maraton som mål nu i maj, men det känns fasen kört med tanke på hur sent jag kommit igång pga sjukdom.

Jag kommer att kämpa på, men jag får nog nöja mig med halvan i maj och september istället.

Sjukdom och skador kan tyvärr ställa till en hel del. Är inte så illa att springa en halva heller, se det som uppladdning inför ett helt nästa år?
Svar på tråden Löpartråden 13