Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Å, förlåt, var inte meningen att upprepa mig..
Waimea, absolut!
Det är bara det att sen gnäller jag på att jag aldrig blir snabbare.
Idag väntar 15 km på moig efter jobbet. Länge sen jag sprang så långt. Vinterdvalan var lång och sen kom alla sjukdomar som ett brev posten. Jag skyndar långsamt mot storformen.
Springer hellre långt än fort om jag får välja, men blir svårt att få in långpass när jag är på jobbet. 12 timmars skift tar ut sin rätt., sen kan jag inte tänka mig nått tråkigare än 1,5-2 timmar. på ett löpband. Även om man kan få se nån enstaka val ibland ;)
Löpband är rena psykbunkern för mig. Tråkigt och jag får lätt för mig att gå.
Klämde 15,2 idag. Tungt, men känner att jag närmar mig halvmaran.
Gjorde 4,8 km terräng nu på morgonen... Roligt och omväxlande men sjutton så jobbigt... Snitthastigheten går inte att jämföra med den på asfalt även om jag inte riktigt är igång än efter vinteruppehåll
Terräng har jag aldrig provat.
Kom på att mina vänner så fint anmält mig till Tjurruset. Panik.
Haha, nej, det förstår jag. Löpband är nåt jag brukade ta till i absolut nödfall och då hellre intervaller. Tusingar gör sig bra, eller nån variant med ökande tempo. En goding som låter lätt på papperet är 15x1 minut med 30 sek vila mellan. Pulsen kommer aldrig ner särskilt mycket så det blir många härliga minuter med hög intensitet.
Här går löpningen inget vidare. Har haft sambon bortrest av och till mycket senaste. Därför svårt att komma ut då jag har barn. Idag fick jag gå mycket eftersom det högg och sved i magen hela tiden... Blev ca 7,5 km. Är trött och hängig också. Typiskt!