• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Jespis

Kom till start och njöt hela vägen. Det flöt på bra och jag gick i mål på 1.55, vilket är mitt PB från för två år sedan. Kändes bra på alla sätt. Och så måste jag nog springa igen nästa år?!

• Waimea
    Jespis skrev 2014-09-13 19:13:50 följande:

Kom till start och njöt hela vägen. Det flöt på bra och jag gick i mål på 1.55, vilket är mitt PB från för två år sedan. Kändes bra på alla sätt. Och så måste jag nog springa igen nästa år?!

Man brukar behöva springa bra lopp igen grattis till fin tid!

Själv red jag dressyrträning igår, det gick bra, trots att magen börjar bli stor. Lite jobbigt med nedsuttet travarbete i slutet, det drog i sidan av magen, men då tog jag bara ner till skritt..
  • sjostrom

Tänkte hoppa in i den här tråden, har precis börjat springa och tar det väldigt försiktigt går 4 minuter springer 2 minuter, hur fort tror ni är lagom att öka tiden jag springer för att minimera skaderisken?

• Erkki

Ca 10% per vecka brukar vara en lagom ökning i början. Känn på kroppen och ta det lugnare om det behövs tänk på att lungorna blir bättre fortare än leder och muskler så luras inte att öka för fort.

• Zezzan

Hej hej! Här är det rätt tungt. Har fått en del jäkligt dryga biverkningar av cellgiften som till exempel bortdomnade fötter. De är bortdomnade 24 timmar om dygnet så har en del problem att gå. Träning orkar jag inte alls. Tillbringar mycket tid i sängen. Fick avsluta cellgiften i förtid på grund av biverkningar. Fick sista för 1.5 vecka sedan. Energin börjar komma tillbaka sakta men säkert. men är fortfarande väldigt trött. 
    På måndag börjar nästa steg i behandlingen nämligen strålning. 5 dagar i veckan i 5 veckor. Jaja det kunde ha varit värre.
    Hoppas ni mår bra

• Jespis

Heja Zezzan! Hoppas du snart mår bättre och kan snöra på dig löparskorna igen!

• Zezzan
    Jespis skrev 2014-09-23 21:34:46 följande:

Heja Zezzan! Hoppas du snart mår bättre och kan snöra på dig löparskorna igen!

Sitter just nu och funderar på om jag vågar anmäla mig till oslo halvmara nästa år. Den var nu i helgen men då var jag tvungen att avstå. Satsar på att känseln i fötterna börjar komma tillbaka lite mer snart och att energin kommer tillbaka. som det varit senaste veckorna har jag inte äns klarat av att gå 1km utan att det gjort ont i kroppen. Att vara en dag i skolan har gjort att jag ligger däckad i sängen resten av dygn. Helt sjukt hur sliten man kan bli av denna skit. 
    Att jag gått upp ca 15 kg under all denna behandling gör ju inte saken lättare. 
    Men men nu kan det bara bli bättre  

Bloggar en del om allt som händer på www.grodfamiljen.se
  • Waimea

Crosstrainer crosstrainer crosstrainer crosstrainer faan, vad jag längtar efter att springa i skogen just nu, men ligamenten säger stopp och i stället blir det, just det, crosstrainer

• Calle

Vad tror ni om Tunnelloppet då? Någon härifrån som ska springa? Jag ska, är anmäld i 1c.

Svar på tråden Löpartråden 13