Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Ni är kvar, löparvänner!! Snart kommer jag igen. Har gått en vecka över tiden och efter att ha varit frustrerad, ledsen och arg om vartannat har långdistanshjärnan kopplat in, det går per automatik och nu har jag hittat mina mentala strategier för att vänta ut förlossningen. Har promenerat på mina vanliga rid- och löpstigar och jag har världens motivation och sug nu! Åh, alla härliga skogsturer i vårskymmet som väntar!!!
Det kan vara allt möjligt som krånglar runt knät. Mitt tips är att du kollar upp det så slipper du gissa dig till vad det är. Överbelastningsskador är vanliga för nybörjare som är ivriga att utvecklas och glömmer bort att öka mängd och hastighet långsamt. En klassisk regel som brukar nämnas är att man inte ska öka med mer än 10% per vecka och inte öka hastighet och distans samtidigt.
hade sett fram emot en vecka med många långa sköna pass efter 2 veckor med jobb och hård styrketräning. Men efter att ha fått vinterkräksjuka i present av sonen blir det många korta snabba intervaller mellan sängen och badrummet :/
Här har det varit lite glest med löpning på sistone. För lite snö för Ice bugs (blir så hårt då tycker jag) och för lömskt väder för att springa utan. Nu är det vinter på riktigt, så då är det lite lättare att klä sig rätt!
En ganska långsam, men frisk och skön mil före lunch. Inte fel att vara ledig på måndagar!
Leker med tanken att springa Womens health marathon i april. Någon annan?
Half marathon. Jag har inte fått hybris. Än.
Åh, vilken fin tråd och vad glad jag är för att jag fann den!
Testade i sept att börja jogga lite och det var kärlek från första dagen!
Köpte upp mig på olika träningskläder, liksom mer kul då.
Allting gick bra, var skitskoj och jag var skitglad men som med så mkt annat; säg den lycka som varar...
Efter ca 2 månader, PANG från ingenstans och kändes som att mitt knä skulle vika sig bakåt. Nog en av de smärsammaste och vidrigaste känsla jag haft.
Vad felar?!
Efter veckor av vila och sakta försöka börja igen hände samma sak efter tredje rundan.
Det var bara att halta hem.
Kan det vara ngn inflammation i knäet som man ska gå kolla upp eller bara rida ut stormen och börja sakta igen när det slutat göra ont?
Ursäkta brevet och skulle vara tacksam för tips eller råd ![]()
Hej hej!
ÄNTLIGEN börjar jag orka lite mer. Kroppen har varit totalt förstörd efter förra årets sjukdom. +20KG visade vågen efter all cellgift och kortison. Nu tar jag hjälp av Viktväktarna och har gått ner 14kg sedan mitten av november. Springer ca 3 dagar i veckan. Förra veckan grät jag av glädje då jag orkade springa 5km utan att stoppa en enda gång. Tidigare har det kännts som att jag varit på väg att dö efter 500 meter. Men nu börjar det alltså gå iallafall lite bättre. Det går otroligt saka men det går iallafall framåt
Jag är GLAD
Heja Zezzan!
Jag springer inte så ofta just nu - det har ju varit en eländigt isig vinter, så det har inte blivit några långpass. Jag och familjen åker dock till Teneriffa på söndag - GISSA om jag tänker springa? Korta tights, bara ben, T-shirt! Tjoho!
Åh Jespis det låter underbart. Ta några kilometrar för mig ![]()
Hoppar in här lite fräckt sådär. Är det här en tråd för proffs eller glada amatörer?