• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Waimea
    PerG skrev 2014-06-02 22:06:37 följande:
    Jo, visst är jag besviken eftersom det såg ut att gå vägen ända fram till 40km! Hade jag fått kramp eller tappat tid vid typ 30km hade det varit mer "väntat" än att få det 2km före mål. Men jag är faktiskt ändå relativt nöjd och med lite mer långpass så ska 3:30 inte vara några problem! Jämfört med tidigare maror så höll jag ett mycket jämnare tempo även efter 30km där jag brukar klappa ihop i vanliga fall...

Kanske får hälsa på svägerskan och ta 3:30 på Växjö marathon i höst! ;).. Kanske att man till och med vågar satsa på 3:25 eller 3:20 tills dess med tanke på att det är plattare där! ;)

Det tycker jag! Brukar vara bra löparväder på hösten..
  • Jespis

Höll inte på att ta mig ur soffan för kvällens pass, men kom fram till att det inte fanns någon bra ursäkt och tog mig i kragen ändå. Och lyckades springa rakt in i Vårruset. Är det det man kallar sen anmälan? (Jag sprang först (!) och hann ta mig ur området innan de första riktiga löparna kom. Hann dock slänga käft med några funktionärer, vilket ju alltid är kul!)

• JTo

Jag skrev i den här tråden för någon vecka sedan tror jag, sprang då 2km (ja jag är ny i sadeln här Glad) på lite över 15min, som snabbast 15.22 och sen har jag kommit ur lite, gillar tanken på att springa bra mkt mer än själva springandet så.. men ikväll promenerade jag först 8km och sen sprang jag mina 2 på 13.59 så fastän jag inte på långa vägar kan mäta mig med er andra här så kändes det faktiskt rätt grymt!

• Efraim Barkbit
    JTo skrev 2014-06-10 21:35:56 följande:
    Jag skrev i den här tråden för någon vecka sedan tror jag, sprang då 2km (ja jag är ny i sadeln här ) på lite över 15min, som snabbast 15.22 och sen har jag kommit ur lite, gillar tanken på att springa bra mkt mer än själva springandet så.. men ikväll promenerade jag först 8km och sen sprang jag mina 2 på 13.59 så fastän jag inte på långa vägar kan mäta mig med er andra här så kändes det faktiskt rätt grymt!

Härligt ju.
    Postbanken, Postbanken, Poooostbanken
  • Zezzan

Jag har sprungit! Jag har sprungit!
    Åhhh vad jag är lycklig. 1.5 vecka sedan senaste cellgiften (den tredje i raden). Igår frågade två kompisar om jag ville med ut ikväll. Trodde inte jag skulle orka något alls. men jag klarade av att hänga på utan större problem i 5 km. Det gick sakta och vi tog några få gå pauser. Men oj vad stolt jag är över mig själv just nu. FUCK CANCER!!

• JTo
    ErnstHugo skrev 2014-06-10 21:45:43 följande:

Härligt ju. smile1.gif
    Tack!
  • Waimea
    Zezzan skrev 2014-06-10 22:54:12 följande:
    Jag har sprungit! Jag har sprungit!

Åhhh vad jag är lycklig. 1.5 vecka sedan senaste cellgiften (den tredje i raden). Igår frågade två kompisar om jag ville med ut ikväll. Trodde inte jag skulle orka något alls. men jag klarade av att hänga på utan större problem i 5 km. Det gick sakta och vi tog några få gå pauser. Men oj vad stolt jag är över mig själv just nu. FUCK CANCER!!

Underbart!!!
  • Michael 310

Fick med min ,"otränade" jobbarkompis med på en runda efter skiftet ikväll. Vart 10 km på 47 min, otränad my ass...Skönt var det iaf trots ett ihållande regn hela rundan,

• Michael 310
    Zezzan skrev 2014-06-10 22:54:12 följande:
    Jag har sprungit! Jag har sprungit! Åhhh vad jag är lycklig. 1.5 vecka sedan senaste cellgiften (den tredje i raden). Igår frågade två kompisar om jag ville med ut ikväll. Trodde inte jag skulle orka något alls. men jag klarade av att hänga på utan större problem i 5 km. Det gick sakta och vi tog några få gå pauser. Men oj vad stolt jag är över mig själv just nu. FUCK CANCER!!

Härligt!!
Svar på tråden Löpartråden 13