Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Vilken kämpe du är, Zezzan! Läser lite i din blogg sen du gav adressen. Härligt att du tycker så mycket om att springa även under dessa omständigheter - du inspirerar!
Jag tränar för att inte bli helt galen just nu. Först vakade vi över min far i över en vecka och igår var det begravning. Träningen är det som känns mest normalt. När det känns som att huvud och bröst ska gå sönder snörar jag på mig skorna och springer tills det gör ont någon annan stans.
Vilken kämpe du är, Zezzan! Läser lite i din blogg sen du gav adressen. Härligt att du tycker så mycket om att springa även under dessa omständigheter - du inspirerar!
Jag tränar för att inte bli helt galen just nu. Först vakade vi över min far i över en vecka och igår var det begravning. Träningen är det som känns mest normalt. När det känns som att huvud och bröst ska gå sönder snörar jag på mig skorna och springer tills det gör ont någon annan stans.
Beklagar sorgen <3
Ja löpning som terapi är verkligen bra. Häromdagen sprang jag i spöregnet och lät tårarna bara rinna. Det var så underbart skönt.
Kram!
Har fastedag idag, men hann ut på 6 km löpning innan energin tog slut och promenerade sedan 5 km till. Nu måste vi städa lite här hemma innan dammråttorna tror att det är de som bestämmer... Och så måste vi ut i höstsolen!
Aha...att skaffa ett par skor med dubbar verkar vettigt. Nu börjar det bli halt på vägarna
Åh, vilken fin tråd och vad glad jag är för att jag fann den!
Testade i sept att börja jogga lite och det var kärlek från första dagen!
Köpte upp mig på olika träningskläder, liksom mer kul då.
Allting gick bra, var skitskoj och jag var skitglad men som med så mkt annat; säg den lycka som varar...
Efter ca 2 månader, PANG från ingenstans och kändes som att mitt knä skulle vika sig bakåt. Nog en av de smärsammaste och vidrigaste känsla jag haft.
Vad felar?!
Efter veckor av vila och sakta försöka börja igen hände samma sak efter tredje rundan.
Det var bara att halta hem.
Kan det vara ngn inflammation i knäet som man ska gå kolla upp eller bara rida ut stormen och börja sakta igen när det slutat göra ont?
Ursäkta brevet och skulle vara tacksam för tips eller råd
Det kan vara allt möjligt som krånglar runt knät. Mitt tips är att du kollar upp det så slipper du gissa dig till vad det är. Överbelastningsskador är vanliga för nybörjare som är ivriga att utvecklas och glömmer bort att öka mängd och hastighet långsamt. En klassisk regel som brukar nämnas är att man inte ska öka med mer än 10% per vecka och inte öka hastighet och distans samtidigt.