• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Anghammarad
    Calle skrev 2014-10-19 13:10:13 följande:

Vad tror ni om Tunnelloppet då? Någon härifrån som ska springa? Jag ska, är anmäld i 1c.

Jag är anmäld. Har dock extremt liten lust just nu. Har inte sprungit en meter efter Stockholm Halvmarathon och har dessutom ont i ett knä. Vi får se.
  • Calle
    Anghammarad skrev 2014-10-19 13:47:32 följande:

Jag är anmäld. Har dock extremt liten lust just nu. Har inte sprungit en meter efter Stockholm Halvmarathon och har dessutom ont i ett knä. Vi får se.

Ont i knät kan jag förstå sänker motivationen! Kan det vara så att du legat på för hög träningsbelastning inför halvmaran? Om man tar Tunnelloppet för vad det förmodligen är (jippo med dåliga förutsättningar för att springa fort) tror jag det kan bli rätt kul och häftigt!
  • Skogsälva

Hej! Ni som löptränar året runt. Tycker ni inte det är läskigt att springa vintertid? Det är ju så mörkt ute.
    Hur klär ni er?

• Zezzan

Jag älskar att springa på vintern. har mer problem att springa i värmen på sommaren. 

Beror helt på hur kallt det är men en vanlig decemberdag så har jag på mig mina fodrade tights (köpta på ebay för 180kr), en lite tjockare tröja från craft, pannband, strumpor och reflexvästen från Röhninsch. Fryser första kilometern sedan kommer man igång. Är det ner mot 8 minus så tar jag på mig underställströja + vantar

• Sphynxpappa
    Zezzan skrev 2014-10-24 15:02:31 följande:
    Jag älskar att springa på vintern. har mer problem att springa i värmen på sommaren. 

Beror helt på hur kallt det är men en vanlig decemberdag så har jag på mig mina fodrade tights (köpta på ebay för 180kr), en lite tjockare tröja från craft, pannband, strumpor och reflexvästen från Röhninsch. Fryser första kilometern sedan kommer man igång. Är det ner mot 8 minus så tar jag på mig underställströja + vantar
    Använder du speciella löparskor?
  • Zezzan
    Sphynxpappa skrev 2014-10-24 16:49:33 följande:
    Speciella? Ja alltså jag har löparskor = ett par skor som är inhandlade för ändamålet. Eller menar du om jag har speciella vinterskor? Isåfall är svaret nej, springer med samma skor sommar som vinter. Har fungerat fint i de år jag sprungit. Testade med broddar en gång men tyckte det blev så konstigt så struntade i dem. 
  • straight arrow
    Skogsälva skrev 2014-10-24 09:33:26 följande:

Hej! Ni som löptränar året runt. Tycker ni inte det är läskigt att springa vintertid? Det är ju så mörkt ute.

Hur klär ni er?

Spring med en rejäl pannlampa så både syns du och ser bra i mörkret
    It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.
  • PerG

När det är ishalka brukar jag använda skor med dubbar. Jag provade att ha broddar på vanliga skor men slet ut dem för fort så jag köpte ett par Icebug Anima Bugrip som är riktigt bra att ha på vintern (på asfalt).

Har även ett par grövre terrängskor med dubbar men de använder jag bara i skogen/terräng på vintern..

Sphynxpappa skrev 2014-10-24 16:49:33 följande:

• PerG

Zezzan: Hur mår du nu förresten? Är du fortfarande under behandling?

• Zezzan
    PerG skrev 2014-10-24 21:18:16 följande:

Zezzan: Hur mår du nu förresten? Är du fortfarande under behandling?

Är färdig med cellgift men är på strålning nu. Har haft 4 veckor och har en vecka kvar. 25 strålningar allt som allt. Min kropp är körd helt i botten. Blir andfådd bara av att resa mig från soffan. Har svårt att andas och ont i kroppen. 

Men skam den som ger sig. jag drog igång med ett nybörjarprogram för att börja springa igen. Och har precis fullfört vecka 3. det går framåt men detta kommer att ta lång tid. min kropp reagerar inte som en vanlig frisk kropp. Dem säger att det kan ta flera månader/år innan kroppen blir som vanligt igen efter denna behandling jag gått/går genom. Jag hoppas självklart det går fortare än så. Men försöker ta det väldigt med ro. Just nu är det lycka att orka springa 3 minuter i ett svep. Helt sjukt. Känns så otroligt konstigt att orka så väldigt lite. Huvudet vill men kroppen klarar det verkligen inte. 

Svar på tråden Löpartråden 13