• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Michael 310
    Duckan skrev 2015-03-21 14:57:30 följande:

Michael 310, blir en bakismil imorgon för mig. Bröllops/40-årsfest ikväll. Klackarna taket får betala priset imorgon.

Usch det är hemskt att springa dagen efter.. Tur att jag ska ut och jobba på måndag så att det blir lite ordning på träningen igen!
  • Duckan

Man ska inte fara med osanning så jag får erkänna att det blev inte en mil. Tog en kortare tur på 7,4 km.
    Festen blev senare än tänkt så att säga så gårdagen var inte så värstans mysig.

• Michael 310

kört 2 snabba pass på jobbet i veckan 5 km och ett intervallpass 8x500m. Rätt nöjd med intervallerna låg på 3,14-3,32 fart :)

• Duckan

Du är snabb!! Jag hade trillat av bandet med mina korta taxben . Jag kör aldrig intervaller fast alla säger att jag borde. Jag är som envis gammal get, bara kör på mitt sätt och annars får det vara. Dumt.
    Blev milen igår.

• Michael 310
    Duckan skrev 2015-03-26 09:23:35 följande:

Du är snabb!! Jag hade trillat av bandet med mina korta taxben . Jag kör aldrig intervaller fast alla säger att jag borde. Jag är som envis gammal get, bara kör på mitt sätt och annars får det vara. Dumt.

Blev milen igår.

Nja vet inte om jag är så snabb, är bara på löpband jag klarar och hålla den farten :(

idag vart det 9 km i betydligt lugnare fart.
  • Waimea
    Duckan skrev 2015-03-26 09:23:35 följande:

Blev milen igår.

Man ska springa på det sätt man trivs bäst med
  • Duckan

Waimea, absolut!
    Det är bara det att sen gnäller jag på att jag aldrig blir snabbare.
    Idag väntar 15 km på moig efter jobbet. Länge sen jag sprang så långt. Vinterdvalan var lång och sen kom alla sjukdomar som ett brev posten. Jag skyndar långsamt mot storformen.

• Waimea
    Duckan skrev 2015-03-27 12:23:38 följande:

Waimea, absolut!

Idag väntar 15 km på moig efter jobbet. Länge sen jag sprang så långt. Vinterdvalan var lång och sen kom alla sjukdomar som ett brev posten. Jag skyndar långsamt mot storformen.

Släng in en kilometer lite snabbare mitt i de 15 km, bara öka så att du känner att pulsen ökar och flåset stiger lite, och sedan låter du farten sjunka igen..
  • Waimea
    Duckan skrev 2015-03-27 12:23:38 följande:

Waimea, absolut!

Släng in en kilometer lite snabbare mitt i de 15 km, bara öka så att du känner att pulsen ökar och flåset stiger lite, och sedan låter du farten sjunka igen..
Svar på tråden Löpartråden 13