• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • PerG

Ja, det är 5km längre än längsta jag sprungit hittills men jag hoppas det ska gå bra ändå. Det är främst höjdmetrarna som oroar.. Har en dröm om att springa 100km nån gång med det dröjer nog ett tag.. ;)

Duckan skrev 2015-04-02 13:00:10 följande:

50 km! Det är långt PerG.

• Duckan

Coolt som attan!

Jag hoppas på att greja maraton nu i maj. Dåligt med träning så jag ligger inte så bra till.

• PerG

Det svåraste med marathon tycker jag är att hålla igen i början. Lätt att man går ut för hårt och det får man äta upp sen framåt 30km.. ;)

Om du känner dig osäker på formen kan du ju alltid gå och springa om vartannat. Första marathonet ska man nog ha för att lära sig hur kroppen fungerar på de distanserna (loppet börjar egentligen "på riktigt" efter ca 30km). Är nog först efter 2-3st maror som man vet lite mer hur man ska lägga upp det.

Duckan skrev 2015-04-02 17:44:59 följande:

Coolt som attan!

Jag hoppas på att greja maraton nu i maj. Dåligt med träning så jag ligger inte så bra till.

• Duckan

PerG, du har helt rätt och jag ska vara gladd om jag tar mig i mål. Försöker lägga mina krav på tid åt sidan och fokusera på att bara komma i mål. Trönar på nu och siktar på start så får vi se om det är nåt att skryta om sen .

• Michael 310

[Dagens löppass avklarat 16x1 min 30 vila, har redan utvecklat en hatkärlek till det upplägget :p

• straight arrow

Det går segt i löpningen, känns som blyvikter i skorna och jag bara lufsar fram fortfarande... 4,5 km idag, 5:42/km men förhoppningsvis lossnar det snart

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.
  • Sorbus
    PerG skrev 2015-04-02 00:55:00 följande:

Tjo!

Har sett tråden ramla upp i Mina Favoriter men inte varit så aktiv på FL i allmänhet på senare tid. Har dragits med förkylningar som avlöst varandra sen i december och haft lite känningar i min ena höft när jag sprungit så det har varit glest i träningskalendern med löpning. ;(

Men jag har varvat löpningen med en del med gym (främst nästan av sociala skäl eftersom vi är några på jobbet som tränar på lunchen 3ggr/vecka) så löpningen som blivit av har mest varit av "myskaraktär" vilket märktes när jag sprang seedningslopp (10km) nyligen och ramlade in på en tid som låg ca 1:30 långsammare än för ett år sedan på samma bana. Tror dock att styrketräningen kommer ge extra utdelning när jag återfår konditionen om jag bara börjar köra lite intervaller igen..  

I år har jag valt bort Axa fjällmaran och istället gått på deras systerlopp Bydalsfjällen istället, så jag har spenderat en del tid i trappmaskinen på gymmet med att köra intervaller i hopp om att det ska ge bra utväxling inför de 2900 höjdmeter som ska avverkas på 50km! ;).. 

Oj. 2900 höjdmeter. Det blir en utmaning! Brukar du springa den typen av lopp?
  • Jespis

Fint väder för löpning idag - nästan bart på vägarna igen. Jag kör 5:2 sen i maj och vet att det inte är läge för längre pass på fastedagarna, men 5-6 km går bra. Kändes skönt att komma ut.

• Zezzan

5km avklarade innan frukost och jag behövde inte ta någon gåpaus. Tiden är inget att hurra för (30.40) men det är ett steg på min väg tillbaka efter cancern och jag ahr gått runt med lyckorus hela dagen efter morgonens pass

Svar på tråden Löpartråden 13