• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Jespis

Och det var ju din instagram-bild som fick mig att snöra på skorna idag, Zezzan - tack igen!

• Duckan

Zezzan, bra tid tycker jag! Jag har kämpat på i nåt år med löpning och en vanlig dag gör jag fem kilometer på blygsamma 27 min. Sån snigel är jag, trots nötande.

• Themis

Vågar knappt skriva av rädsla för att jinxa, men nu kan jag springa 5 km på asfalt och ska springa Springtime 9 maj.

Första gången i livet jag är med i någon form av idrottstävling förutom schack!

Det är många det är synd om, men inte alltid p.g.a. det de själva tror. /Themis
  • Jespis

Idag fick jag med mig 10-åringen. Vi körde intervaller och hade kul hela tiden - men han kände att skorna blivit lite trånga. Efter dusch cyklade vi in till stan och hittade löparskor och tights till honom, tights och löparjacka till 8-åringen och rosa leopardmönstrade tights till dottern som snart har dansuppvisning. Dyrt med sportiga barn, haha!

• PerG

Inte så mycket som 2900 höjdmeter tidigare, men jag har sprungit ett gäng sådana terränglopp (axa fjällmaraton, soteleden terräng, m.m) som haft runt 900-1800m tidigare iaf..

Sorbus skrev 2015-04-03 18:55:00 följande:

Oj. 2900 höjdmeter. Det blir en utmaning! Brukar du springa den typen av lopp?

• Sorbus
    PerG skrev 2015-04-04 21:58:50 följande:

Inte så mycket som 2900 höjdmeter tidigare, men jag har sprungit ett gäng sådana terränglopp (axa fjällmaraton, soteleden terräng, m.m) som haft runt 900-1800m tidigare iaf..

Imponerande. Bydalsfjällen se ut att vara riktigt häftigt, fantastisk miljö.
  • Michael 310

Sista löppasset på jobbet för den här jobbturen :) 14 dagars isolering är slut imorgon :D : D : D

5 km 21:46

• Jespis

10-åringen fick nya löparskor i helgen och kom ner ombytt och klar och undrade när vi skulle ge oss ut. Klockan var 10 och jag hade fortfarande pyjamas - påsklov de luxe! Vi sprang 3,5 km och sedan körde jag 500m-intervaller, så det blev totalt 9 km idag - skön känsla i kroppen!

Vad har ni andra för väder? Här skiner solen, men det blåser stormvindar!

• Duckan

Jespis: Kom hem från en vecka i Tornedalen som bjöd på blandat väder. Ca 6-7 grader alla dagar, men solen var endast framme två av dessa, annars jämngrått på himlen.
    Nu hemma i Stockholm och tempen är skön men blåst idag. Ser ut att bli riktigt varma dagar framöver. Hoppas.

Michael, snabb som en vessla ser jag .

Jag är fortsatt lat. Ångestladdat. Siktar på långlöp på lördag. Helst 17 km, men 15 km är okej.

Svar på tråden Löpartråden 13