Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Och det var ju din instagram-bild som fick mig att snöra på skorna idag, Zezzan - tack igen!
Zezzan, bra tid tycker jag! Jag har kämpat på i nåt år med löpning och en vanlig dag gör jag fem kilometer på blygsamma 27 min. Sån snigel är jag, trots nötande.
9,2 km i motvind på en raksträcka hem. Det var segt.
Vågar knappt skriva av rädsla för att jinxa, men nu kan jag springa 5 km på asfalt och ska springa Springtime 9 maj.
Första gången i livet jag är med i någon form av idrottstävling förutom schack! ![]()
Idag fick jag med mig 10-åringen. Vi körde intervaller och hade kul hela tiden - men han kände att skorna blivit lite trånga. Efter dusch cyklade vi in till stan och hittade löparskor och tights till honom, tights och löparjacka till 8-åringen och rosa leopardmönstrade tights till dottern som snart har dansuppvisning. Dyrt med sportiga barn, haha!
Inte så mycket som 2900 höjdmeter tidigare, men jag har sprungit ett gäng sådana terränglopp (axa fjällmaraton, soteleden terräng, m.m) som haft runt 900-1800m tidigare iaf..
Oj. 2900 höjdmeter. Det blir en utmaning! Brukar du springa den typen av lopp?
Inte så mycket som 2900 höjdmeter tidigare, men jag har sprungit ett gäng sådana terränglopp (axa fjällmaraton, soteleden terräng, m.m) som haft runt 900-1800m tidigare iaf..
Sista löppasset på jobbet för den här jobbturen :) 14 dagars isolering är slut imorgon :D : D : D
5 km 21:46
10-åringen fick nya löparskor i helgen och kom ner ombytt och klar och undrade när vi skulle ge oss ut. Klockan var 10 och jag hade fortfarande pyjamas - påsklov de luxe! Vi sprang 3,5 km och sedan körde jag 500m-intervaller, så det blev totalt 9 km idag - skön känsla i kroppen!
Vad har ni andra för väder? Här skiner solen, men det blåser stormvindar!
Jespis: Kom hem från en vecka i Tornedalen som bjöd på blandat väder. Ca 6-7 grader alla dagar, men solen var endast framme två av dessa, annars jämngrått på himlen.
Nu hemma i Stockholm och tempen är skön men blåst idag. Ser ut att bli riktigt varma dagar framöver. Hoppas.
Michael, snabb som en vessla ser jag
.
Jag är fortsatt lat. Ångestladdat. Siktar på långlöp på lördag. Helst 17 km, men 15 km är okej.