Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Moe: för min del brukar det bli som bäst på loppen när förutsättningarna varit rätt kassa. Förra årets lidingölopp föregicks av ca 2 timmars sammanhållen sömn eftersom jag hade hela familjen med mig upp till Sthlm och vi sov i samma lilla rum och kidsen var rätt stökiga. På morgonen före loppet vacklade jag runt med en kliande hals, barnen var ju förkylda dessutom, och trötta, trötta ögon och huvud men när det väl bar iväg, då jäklar. Det var så himla roligt och skönt och bra, och jag är helt övertygad om att det blir så för dig också.
Har åkt på jordens dunderförkylning jag med. Har varit sängliggande i 2 dagar helt utan krafter. Så typiskt när man redan känner sig stressad över att komma i form.
Jag får visualisera i stället och köra mental träning och ta mig runt på envishet och mitt starka psyke
Nån som har bra tips på sköna vintertajts?
Jag vill helst att de ska vara elastiska och mjuka och givetvis varma, klarar inte av kläder som "stagar" och känns oelastiska och stela.
Går just nu runt och doftar tigerbalsam! Men de måste ha ändrat något med den... nu luktar den som en blandning av myggmedel och gubbparfym. Förut var det ju värsta mentoldoften på den ju!
Jag har vintertights av märket SOC från Stadium som jag är nöjd med. har även ett vinterset från Dobsom som jag är riktigt nöjd med, men de sitter lite lösare än tights.
Gunsan: Jag lär åka till en "något" större stad och försöka testa runt lite gällande löparkläder. Vi har visserligen en Bagheera outlet här men tycker inte direkt att deras löparkläder är något att ha. Inte bekväma helt enkelt. Stadium verkar ha mycket och bra saker.
Fick en liten kick idag! Varit lite nere pga att jag insett att det blir svårt att springa på ett tag framöver, men testade iallafall idag Wet vest-träning och det gick TOPPEN! Inte den minsta känning och jobbade på med bra puls i 45 minuter och sedan körde jag simning 1 km. Så idag har varit en bra dag!
Gaby, vad härligt att det blev ett bra träningspass
Hoppas ändå att ditt knä rättar till sig snabbt!!
Hårda långintervaller blev kvällens träning - 4*1300 m (har en bra, undanskymd skogsväg som råkar vara just 1300 m, och jag tycker det är rätt lagom för långintervaller) i tufft tempo. Var sömnig, seg och flåsig när jag joggade dit, men sen gick intervallerna jättebra. Imorgon tänker jag mig att det blir en lugn liten skogsjogg. Men det visar sig... Maken är sjuk så jag nojar lite över baciller jag med..
Krya på er alla sjuklingar!
Hi, hi... jag och rövardottern har insett att vi bor inom samma område, bara någon mil emellan
Familjelivsvärlden är bra liten ibland!
Ni är så duktiga alllihopa!! O jag hoppas ni kryar på er ni som åkt på diverse förkylningar så ni vågar er ut i spåren igen!
Har varit på dagis för första gången me min son idag. han tyckte det var mäkta spännande och fick en favvofröken direkt så det kommer gå superbra det här.
Tyvärr så har då gubben åkt iväg på sin jaktsemester nu, han blir borta tolv dagar... hur sjutton ska jag komma iväg o träna nu?? Hade en period i mitt liv då jag allvarligt skulle kunna ta tag i mitt liv o träna till filmer framför tv;n här hemma... Naturligtvis hände det inte mer än ett par gånger men filmerna har jag ju kvar så dom åker nog fram ett par gånger under den här 1½ veckan ;) Kanske ja hinner springa en runda någon gång i nästa vecka då dagis vill att jag lämnar sonen där någon timme ensam.. o en timme är en perfekt tid för en milrunda utan stress.... hoppas det går att synka ihop...
Har fått ett annat problem nu. Jag o min Pt pratade om att jag ville ner två kilo när jag var där första gången. Då visade dock vågen mindre än jag trodde men tänkte att det där går ju att hyffsa till till ett bra jämt nummer. Problemet är att jag har kommit till det där jämna numret nu utan att jag gjort någonting och nu vill jag stanna där! Jag vill inte gå ner mer! Hur sjutton ska jag äta för att stanna där?? Äter ju hela tiden! Eller ja, det blir väl fyra mål om dagen... Ska jag gå emot min lilla pt o putta i mig lite mer kolhydrater på kvällen i alla fall?? ska ta upp detta nästa gång me honom men det kanske finns någon som har något annat bra tips??