• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Waimea

Oj, vad tokigt jag syftade i mitt inlägg. Skulle ju skrivit att det där med han som dog var riktat till Jespis

• Chianti
    Jespis skrev 2015-06-07 15:11:14 följande:

Skippade gårdagens tröskelpass (4x2,5 km, med uppvärmning och nedjogg 14 km) pga ösregn. Lite mesigt, men jag hatar att bli blöt om fötterna... Vaknade till sol och nytt hopp om både liv och löpning.

Gav mig ut 2,5h efter frukost och det kändes så bra - och ganska kul. Tills det högg till i sidan - håll... Var flera år sedan jag hade det senast. Vad gör ni när det händer? Varför händer det?

Jag hatar också blöta fossingar och jag tränar militärträning så jag råkar ut för det då och då när de tvingar ut oss i diken och kärr. Köpte dyksockar på orienteringsbutiken, de håller fötterna varma iaf: smsport.mamutweb.com/Shop/Product/Oltech-V%C3%A5tsockar-neopren-XS/4532
    Finns säkert fler modeller, tog det första exemplet google kom upp med.
  • Jespis

Haha, förstod det Waimea!
    Kan inte riktigt släppa det där. Kommer på mig med att oroa mig när maken är ute och springer... Han har inte känt det igen, men det bryr sig inte mina hjärnspöken om!

• Michael 310

Livsandarna börjar så smått komma tillbaka här hemma :) bara 5 veckors sjukdom... Ska ut och jobba på måndag så blir nog ett par lugna pass på löpbandet för att se hur mycket av formen som försvunnit  :(

• Waimea

Ibland kan vila och ett par tre raska pass göra underverk för formen..

• Jespis

15 km i solsken gjorde min dag idag! Efter 50 min skulle det in en 10 min lång fartökning och det gick som det skulle. Nu softar jag i en solstol och lyssnar på en ljudbok. Välkommen sommaren!

• Michael 310
    Chianti skrev 2015-06-18 15:44:52 följande:
    Jag hatar också blöta fossingar och jag tränar militärträning så jag råkar ut för det då och då när de tvingar ut oss i diken och kärr. Köpte dyksockar på orienteringsbutiken, de håller fötterna varma iaf: smsport.mamutweb.com/Shop/Product/Oltech-V%C3%A5tsockar-neopren-XS/4532
    Finns säkert fler modeller, tog det första exemplet google kom upp med.
    Brukar använda Sealskinz strumpor när det är den typen av teräng det springs i. kan stå i badkaret med dom utan och bli det minsta blöt :)
  • Jespis

Laddar för dagens pass: 3,5 km uppvärmning, sen 12x200m intervaller... 2 km nedjogg och sedan dö... Blir andfådd bara jag tänker på det! Ska ta fram frukost åt barnen och sen ge mig iväg. Allez hop!

Svar på tråden Löpartråden 13